مواد مخدر علت شیوع هپاتیت سی

 طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا، بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، حدود ۲.۴ میلیون آمریکایی مبتلا به عفونت هپاتیت C بوده اند.

تحقیقات اولیه این موسسه نشان داده است که موارد جدید ابتلا به هپاتیت C بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ سه برابر شده است. اکثر موارد ابتلا ناشی از تزریق مواد مخدر Drugs در بین جوانان آمریکایی معتاد Addicted به هروئین و سایر مواد افیونی بوده است. افراد زیر ۴۰ سال دارای بالاترین نرخ ابتلا به عفونت های جدید هستند.

هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که موجب التهاب در کبد می شود. در اکثر موارد، عفونت مزمن می شود. بدون درمان، حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا به هپاتیت C مبتلا به سیروز کبدی می شوند. برخی دیگر هم مبتلا به سرطان کبد می شوند.

دکتر «جودیت فینبرگ»، متخصص بیماری های عفونی، در این باره می گوید: «این روزها اکثر افراد به دلیل استفاده از ابزار مشترک تزریق مواد مخدر مبتلا به این بیماری می شوند.»

تا چندین دهه، تنها درمان هپاتیت C شامل داروی تزریقی اینترفرون بود که نرخ درمان بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ درصد بود. اما در سال های گذشته، داروهای خوراکی جدید برای مقابله با هپاتیت C تایید شده اند که نرخ درمان بعد از دو تا سه ماه مصرف، بیش از ۹۰ درصد است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟