توقف یک بیماری مردانه با گیاهان طبیعی

غده پروستات به صورت طبیعی تقریباً از پنجاه سالگی به بعد بزرگ می‌شود؛ به طوری که بیش از نیمی از افراد بالای ۵۰ سال و دو سوم افراد بالای ۷۰ سال از این مشکل رنج می‌برند.

از علائم شایع بزرگی پروستات می‌توان به احساس تخلیه‌نشدن کامل مثانه، قطره قطره آمدن ادرار و کاهش قطر و فشار جریان ادرار اشاره کرد؛ در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که به درمان بزرگی پروستات کمک شایانی می‌کنند.

گزنه

برای درمان تورم و التهاب پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

دانه‌های کدوی تخمه کاغذی (کدوی طبی)

افراد دچار بزرگی پروستات باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی را مصرف یا روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن را میل کنند.

شیرین بیان

مصرف روزانه سه بار، دمنوش پودر ریشه شیرین بیان جهت درمان بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند؛ درصورت دسترس نبودن پودر ریشه شیرین بیان می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده آن نیز استفاده کرد.

چای سبز

برای رفع التهاب پروستات باید روزانه سه بار دمنوش چای سبز را مصرف کرد؛ برای تهیه این دمنوش اشخاص باید یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

پودر یا روغن کتان

جهت درمان بزرگی پروستات افراد باید یک قاشق مرباخوری از پودر کتان یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را روزانه سه بار مصرف کنند.

شبدر قرمز

مصرف روزانه سه بار از دمنوش شبدر قرمز برای درمان تورم پروستات مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده شبدر قرمز را دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

دُم‌اسب

مصرف روزانه ۲ گرم از پودر گیاه خشک شده دُم‌اسب نقش موثری در درمان التهاب پروستات دارد؛ استفاده بیشتر از این گیاه موجب افزایش فشارخون می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟