تشخیص استرس با یک چسب

در دنیای امروز افراد زیادی از استرس و نگرانی رنج می برند و تشخیص این امر هم کار ساده ای نیست. اما حالا یک چسب زخم الکترونیک می تواند به حل این مشکل کمک کند.

به گزارش  نیواطلس، شرکت VivaLNK محصولی مشابه با چسب زخم های عادی موسوم به ویتال اسکات تولید کرده که محصولی ضدآب است و با چسباندن آن بر روی پوست و در زیر لباس های عادی در بالای قلب Heart می توان از وجود استرس در افراد مطلع شد.

البته عملکرد صحیح و دقیق این برچسب الکترونیک مستلزم چسباندن آن به سینه برای مدت حداقل ۴۸ ساعت است. با یک بار شارژ باتری این چسب می توان از آن برای مدت ۷۲ ساعت استفاده کرد.

چسب یادشده مجهز به حسگر پیشرفته ای برای الکتروکاردیوگرافی یکپارچه موسوم به ای سی جی است و با کنترل منظم ضربان قلب و توالی و دقت آن هرگونه اختلال در آن به علت وقوع استرس را شناسایی می کند. از این ابزار می توان برای کنترل وضعیت تنفس، میزان فعالیت فیزیکی هر فرد در روز و کمیت و کیفیت خواب افراد بهره گرفت.

همه این داده ها از طریق بلوتوث به اپلیکیشن برنامه که با گوشی های اندرویدی و آیفون سازگاری دارد، منتقل می شود. از این طریق می توان یک گراف کامل از سطح استرس فرد در طول روز تهیه کرد. در صورت تشدید خطرناک استرس این اپلیکیشن پیام هشداری را برای فرد ارسال می کند. قیمت این محصول ۱۴۹ دلار است.

 خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟