کاهش مشکلات یائسگی با این مواد طبیعی

 در حال حاضر، درمان‌های زیادی وجود دارد که برای کاهش عوارض یائسگی مؤثر هستند و کیفیت زنان یائسه را بهبود می‌دهند. اما در کنار این داروها، مواد 100 درصد طبیعی نیز وجود دارند که برای کنترل علائم یائسگی کمک کننده هستند. در این مطلب به 5 نمونه از این مواد اشاره می‌کنیم که برای کاهش علائم یائسگی مؤثر هستند. با ما همراه باشید.

یائسگی چیست؟

یائسگی دوره اتمام زندگی باروری یک زن است. دوره‌ای که با تمام شدن قاعدگی‌ها و قدرت باروری کلید می‌خورد. یائسگی زمانی تشخیص داده می‌شود که یک زن به مدت چند ماه عادت ماهانه را تجربه نمی‌کند. در حالت کلی دوره یائسگی بین 40 تا 50 سالگی اتفاق می‌افتد. در طول این دوره تغییرات زیادی در فعالیت هورمون‌ها ایجاد می‌شود. به این ترتیب که ترشح هورمون‌های تولیدمثل مانند استروژن و پروژسترون کاهش پیدا می‌کند. این وضعیت نیز به نوبه خود باعث بروز برخی واکنش‌های فیزیکی و روحی می‌شود که اکثر خانم‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

علائم یائسگی

در ماه‌ها یا سال‌های قبل از یائسگی که دوره پیش از یائسگی نامیده می‌شود، خانم‌ها علائمی تجربه می‌کنند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* دوره‌های قاعدگی نامنظم

* خشکی واژینال

* لرز، گرگرفتگی یا تعریق شبانه

* اختلالات خواب

* تغییر خلق و خوی و بداخلاقی

* افزایش وزن و افت سوخت و ساز بدن

* شکنندگی موها و خشک شدن پوست

* کاهش حجم سینه‌ها

باید گفت که این علائم در همه زن‌ها یکی نیست. اما به طور کلی نامنظمی دوره‌های قاعدگی قبل از قطع کامل آن امر شایعی است.

محصولات طبیعی برای کنترل یائسگی

مصرف برخی مواد غذایی طبیعی باعث کاهش تغییرات هورمونی بدن زنان می‌شود. مواد مغذی موجود در این مواد باعث بهبود وضعیت جسمی و روحی زنان شده و آن‌ها را سرحال‌تر می‌کند.

ریشه ماکا

در سال‌های اخیر، ریشه ماکا جایگاه بسیار مهمی در بین محصولات گیاهی برای کاهش علائم یائسگی کسب کرده است. میزان بالای مواد مغذی ضروری در این گیاه باعث کاهش علائمی می‌شود که در این مرحله به خانم‌ها حمله می‌کند. خاستگاه این گیاه آمریکای جنوبی است. این غده مفید باعث بهبود فعالیت هورمون‌ها شده و اختلالات آن‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ریشه ماکا باعث بهبود میل جنسی شده و اضطراب را کنترل می‌کند.

چای سبز

چای سبز جایگاه شماره یک در بین نوشیدنی‌های سالم را از آنِ خود کرده است. این چای یک مکمل فوق‌العاده برای برطرف کردن مشکلات سوخت و ساز بدن است که در این دوره در بین خانم‌ها رایج می‌شود.

چای سبز حاوی اسیدآمینه معروفی به نام تئانین است که جذب آن در بدن به کنترل اختلالات خواب و تعریق شبانه کمک می‌کند. میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی ضروری موجود در چای سبز از سلامت مغز محافظت کرده و باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های دژنراتیو می‌شود. این چای سوخت و ساز بدن را تحریک کرده و وزن را متعادل نگه می‌دارد.

گیاه گل مغربی

این مکمل طبیعی منبع اسیدهای چرب ضروری و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که باعث بهبود سلامتی Health بدن خانم‌ها می‌شود. این گیاه برای کنترل سردردهای مداوم و کج‌خلقی‌های ناگهانی که در طول یائسگی بروز می‌کند بسیار مؤثر است. میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث بهبود جریان خون شده و قدرت تمرکز ذهنی را بالا می‌برد. همچنین باید بدانید که گل مغزی برای بهبود دردهای توراسیک (دردهای ناحیه قفسه سینه) و اختلالات التهابی مؤثر است.

ایزوفلاون سویا

سویا حاوی ترکیباتی به نام ایزوفلاون ها است که از آن‌ها در ساخت مکمل استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها نیز برای خانم‌هایی که در دوره یائسگی قرار دارند مفید است. این گیاه حاوی میزان بالایی فیتواستروژن ها است که ساختاری شبیه به استروژن طبیعی دارد. مصرف این محصول باعث حفظ تعادل هورمونی شده و اثرات منفی افت هورمون‌های تولید مثل را کنترل می‌کند. این ترکیب مانع از افزایش دمای شبانه بدن شده و وضعیت جسمی و روحی خانم‌ها را بهبود می‌دهد. البته مصرف ایزوفلاون های سویا برای افرادی که نسبت به سویا آلرژی دارند و یا از بیماری‌های تیروئیدی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. بهتر است قبل از مصرف این مکمل‌ها با پزشک Doctor مشورت کنید.

ریشه سنبل‌الطیب

خانم‌های یائسه به دلیل علائم یائسگی از بی‌خوابی شبانه رنج می‌برند. ریشه سنبل الطیب یک مکمل طبیعی است که برای این خانم‌ها بسیار مفید است. خواص آرام‌بخشی سنبل الطیب باعث آرامش بدن و کنترل اضطراب و بی‌خوابی می‌شود. علاوه بر این، این گیاه برای کاهش حالت گرگرفتگی و فشارهای عضلانی مفید است.

توصیه می‌شود این گیاه را فقط در طول شب مصرف کنید چون باعث خواب آلودگی می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

دومین حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست های اهواز / 7 پهپاد به پرواز درآمدند + فیلم

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد +تصاویر

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

حقایق تکان دهنده از زنانی که زنده زنده سوزانده شدند + تصاویر

قتل راننده تاکسی به خاطر نقشه شومش برای یک دختر +عکس

اقدام شنیع نگهبان موزه با یک جسد مومیایی + عکس

گفت وگو با 2 شوهر سابق خاتون که پرونده سنگینی در مشهد دارد / این 2 مرد ار می شناسید + عکس

قتل آنلاین زن جوان در مقابل دخترش + عکس

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات! + عکس

مهاجرت علیرضا فغانی حقیقت دارد؟

 

کدخبر: 420983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟