مصرف این ماده مفید غذایی عامل تخریب دندان ها!

اگرچه ریختن آب یک لیمو در آب و مصرف روزانه آن بی‌خطر به‌نظر می‌رسد، اما این کار می‌تواند موجب تخریب دندان‌های شما شود.بنابر هشدار انجمن دندانپزشکی آمریکا، از آنجایی که لیمو به شدت اسیدی است، مواجهه مداوم با آن می‌تواند موجب فرسایش مینای دندان شود. احساس درد هنگام لمس دندان‌ها با زبان می‌تواند یکی از نشانه‌های فرسایش مینای دندان باشد.اگر این شرایط برای شما کافی نیست تا استفاده بیش از حد از لیمو را کنار بگذارید، هنگام نوشیدن آبلیمو از یک نی استفاده کنید تا میزان مواجهه دندان‌ها با اسید کاهش یابد.

یکی از رایج‌ترین توصیه‌هایی که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مطرح می‌شود، پرهیز از مصرف بیش از حد آبنبات و شیرینی است. اما مشخص شده است که آبنبات تنها مقصر پوسیدگی دندان نیست.پوسیدگی‌های دندان نتیجه آسیب باکتری‌هایی است که قند موجود در غذاها را گوارش کرده و اسید تولید می‌کنند. اگرچه آبلیمو به خودی خود ممکن است به پوسیدگی دندان منجر نشود، اما اگر معمولا آن را با شکر شیرین می‌کنید یا از آبلیموهای غلیظ شده به جای آبلیموی تازه استفاده می‌کنید، ممکن است برای دندان‌های خود دردسر درست کنید.

اگر با سردرد یا میگرن مواجه هستید، بهتر است از مصرف چیزی که می‌تواند موجب تحریک آنها شود، پرهیز کنید. میوه‌های خانواده مرکبات از جمله لیموها، در این دسته قرار دارند.برخی مطالعات ارتباط بین میگرن و میوه‌های خانواده مرکبات را نشان داده‌اند، در شرایطی که برخی دیگر چنین پیوندی را نشان نداده‌اند. با این وجود، پزشکان همچنان میوه‌های خانواده مرکبات را به‌عنوان یک محرک احتمالی برای میگرن در نظر می‌گیرند.

هیچ چیزی بدتر از بیدار شدن از خواب و مواجهه با یک آفت دردناک و جدید در دهان نیست.در شرایطی که بیشتر آفت‌های دهان طی یک یا دو هفته بی‌نیاز از درمانی خاص بهبود می‌یابند، ناراحتی ناشی از آنها آزار دهنده است.اگر هنگام مواجهه با یک زخم در دهان آبلیمو بنوشید، احتمالا بدون اینکه بدانید شرایط آن را وخیم‌تر می‌کنید. به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، آبلیمو می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به پوسیدگی مینای دندان به دهان وارد کند و ظرفیت تشدید آفت‌ها و تحریک زخم‌های دهان را دارد.

مصرف بیش از هر چیزی می‌تواند بد و مضر باشد، حتی اگر موضوع آبلیمو مطرح باشد.در شرایطی که آبلیمو حاوی طیف گسترده‌ای از فواید سلامت است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب عوارض جانبی خطرناکی برای سلامت شما شود که از آن جمله می‌توان به وخیم‌تر شدن شرایط زخم‌های معده و ابتلا به بیماری بازگشت اسید معده به مری اشاره کرد.بیماری بازگشت اسید معده به مری به‌واسطه مصرف غذاهای اسیدی مانند آبلیمو تحریک می‌شود و می‌تواند موجب سوزش سردل، حالت تهوع، و استفراغ شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

طلاق خنده دار عروس و داماد پولدار تهرانی

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

در تهران با 3 میلیون تومان آدم می کشند ! / دختری برای قتل خواهر نابغه اش شرور اجیر کرد !

اعدام قاتلان پسر 15 ساله در زندان کرج

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

جزئیات زنده زنده سوختن 20 مسافر اتوبوس کرمان + فیلم و عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

رفتار توهین آمیز با خانم معلم مدرسه روستایی در اتاق مدیر برق ماسال

خط و نشان ترامپ به ایران !

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

اعتراف 10 زن و مرد در 6 پرونده قتل تهران + فیلم گفتگو با قاتلان

ادعای عجیب داعشی دستگیر شده در روز عاشورا / دختر محجبه چه قولی داده بود؟ + فیلم گفتگو

بی آبرویی عجیب عروس خانم سر سفره عقد / داماد جا خورد

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

کدخبر: 418298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟