غذایی سرشار از کلسیم برای کودکان

شیر موجود در شیر برنج حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئین با کیفیت است که برای رشد و ترمیم بافت‌ها بسیار مناسب است. ویتامین B2 موجود در شیر باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. علاوه بر آن کلسیم و فسفر دو ماده معدنی موجود در شیر است که در رشد و سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها و رشد سلول‌های مغزی نقش بسزایی دارد. علاوه بر شیر، برنج حاوی کربوهیدرات‌هایی است که باعث افزایش و تولید انرژی در بدن می‌شود. مقدار پروتئین موجود در برنج اگر چه جزء پروتئین‌های کامل محسوب نمی‌شود اما در کنار شیر می‌تواند نیاز بدن را تامین کند. برنج هم‌چنین باعث کنترل فشار خون، جلوگیری از سرطان، رفع بسیاری از بیماری‌های پوستی و تقویت سلامت قلب Heart و عروق می‌شود.

طرز تهیه شیر برنج

همان طور که می‌دانید رعایت تنوع در رژیم غذایی کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع رعایت تنوع نه تنها باعث می‌شود کودک از مصرف غذاهای تکراری خسته نشود، بلکه مصرف گروه‌های مختلف غذایی و حتی مواد غذایی مختلف در یک گروه به دلیل داشتن ارزش‌های غذایی متفاوت، در رشد کودک بسیار موثر است.

برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی کودک باید با مخلوط کردن مواد غذایی مختلف، غذاهایی جدید با ظاهر و طعم مطلوب ایجاد کرد. به کار بردن کمی خلاقیت در وعده صبحانه و میان‌وعده‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت تغذیه‌ای کودکان کمک کند. پودینگ برنج یا شیر برنج یکی از آن غذاهای مقوی است که در رشد کودک بسیار موثر عمل می‌کند و به عنوان میان وعده و هم به عنوان یک صبحانه می‌توانید برای کودکان‌تان در نظر بگیرید. اما نباید فراموش کنید که زیاده‌روی در مصرف شیر برنج می‌توان باعث افزایش وزن یا چاقی شود؛ بنابراین به بهانه علاقه کودک به این غذا، اجازه ندهید کودک بیش از حد بخورد.

می‌توانید برای مغذی‌تر شدن این پودینگ به جای شکر از عسل یا پوره خرما استفاده کنید. افزودن مغزهایی مثل بادام، پسته، گردو و فندق که منابع آهن هستند و چاشنی‌هایی مثل دارچین، وانیل و هل نه تنها به هر چه مغذی‌تر شدن این غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بلکه باعث هضم بهتر و گرفتن حالت سردی پودینگ به خاطر برنج می‌شوند. علاوه بر آن چون بعضی از کودکان بوی شیر را دوست ندارند، افزوردن مقداری وانیل یا پودر کاکائو بوی شیر را از بین می‌برد.

هنگام درست کردن شیر برنج حتماً در ظرف را ببندید. چون که ویتامین B2 موجود در شیر بسیار به نور حساس بوده و ممکن است در معرض هوا اکسیده شود و ارزش غذایی آن پایین بیاید. برای سر نرفتن غذاهای حاوی شیر هم می‌توان از یک قاشق چوبی استفاده کرد.

همان طور بنابراین اگر کودک‌تان لاغر است یا اگر دچار کم‌خونی یا حتی سرماخورده است، پودینگ برنج یا همان شیر برنج یکی از غذاهای مفیدی است که می‌توانید در رژیم غذای کودک‌تان قرار دهید.

این موارد بخشی از فواید شیر برنج برای کودکان بود. اگر شما هم مواردی می‌دانید که شیر برنج برای کودکان مفید است حتما با ما در میان بگذارید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شنیع زن جوان با 5 عضو شورای شهر بابل! / امام جمعه چه گفت ؟! + سند

آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!

عملیات سپاه برای دستگیری 5 عضو فاسد شورای شهر بابل + جزئیات رسوایی با یک زن

فوری / داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران را پذیرفت + عکس

اعدام مادر مقابل چشمان فرزندش+عکس

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

راز جسد تکه تکه شده دخترانه در کیسه زباله+عکس

حمله عرب ها به لنج ایرانی در خلیج فارس / ملوان بوشهری کشته شد + عکس

همخوابی زن تهرانی با داماد قبل ازدواج اوبا دخترش

خودکشی لیلای 16 ساله در ویلای مجردی متین 37 ساله!

تجاوز به یک دختر  توسط 5 پسر که فیلم غیر اخلاقی دیدند!

زن خائن دوستانش را به اتاق خلوت شوهرش فرستاد! / طلاق می خواهم

 

کدخبر: 414705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟