درمان دیابت با عصاره قهوه سبز

۱. سرشار از آنتی اکسیدان

دانه‌های قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد بر بدن را کاهش می‌دهند و این گونه تاثیر مهمی بر سلامت کلی ما می‌گذارند. مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد قهوه سبز خام و فرآوری نشده حاوی اسید کلروژنیک صد درصد خالص است. این ماده شیمیایی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است، می‌تواند سطوح گلوکز را در شریان‌های خونی پایین بیاورد و از آسیب دیدن سلول‌های پوست جلوگیری کند.

۲. تقویت متابولیسم

خاصیت اسید کلروژنیک در دانه‌های قهوه سبز، تقویت متابولیسم بدن است. این ماده شیمیایی میزان متابولیسم پایه (BMR) را در بدن شما تا حد زیادی افزایش می‌دهد و موجب کاهش رها شدن بیش از حد گلوکز از کبد در خون می‌شود. بدن ما به علت کمبود گلوکز شروع به سوزاندن ذخیره سلول‌های چربی در خون می‌کند تا گلوکز مورد نیازش را تامین کند. بنابراین، دانه‌های خام قهوه سبز می‌توانند قابلیت سوخت چربی را بالا ببرند و کمک به کاهش اضافه وزن کنند.

۳. به سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند

دانه‌های قهوه سبز حاوی مقادیر زیادی کتانجک است. کتانجک نوعی گیاه دریایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است و به حفظ سطوح مواد مغذی در بدن کمک می‌کند. در یک کلام، با بالا بردن متابولیسم، چربی‌ها و کالری‌های زاید را می‌سوزاند.

۴. اشتها را کم می‌کند

اگر گاه و بی گاه گرسنگی و سوزش معده شما را اذیت می‌کند، قهوه سبز می‌تواند التیام بخش باشد. قهوه سبز به عنوان عامل سرکوب کننده اشتها می‌تواند هوس شدید غذا را کنترل کند و جلوی پرخوری را بگیرد. بنابراین، بدن فرصت سوزاندن چربی ذخیره شده را پیدا می‌کند و از شر چربی‌های اندوخته و اضافه وزن خلاص می‌شود.

۵. درمان دیابت

این دانه‌های سبز می‌توانند دیابت Diabetes نوع ۲ را به خوبی درمان کنند. عصاره قهوه سبز سطوح بالای قند خون را در شریان‌ها پایین می‌آورد و در عین حال کاهش وزن را سرعت می‌بخشد. هر دوی این عوامل برای درمان دیابت نوع ۲ (Diabetes Mellitus Type2) ضروری هستند.

۶. سطوح کلسترول بد را پایین می‌آورد

به خوبی می‌توان تاثیر قهوه سبز را بر سطوح کلسترول بدن مشاهده کرد. کلسترول بد یا همان ال دی ال (Low Density Lipoprotein) عامل اصلی آسیب پذیر کردن ما نسبت به اختلالات تهدید کننده قلبی عروقی از جمله توقف ناگهانی (اما موقت) قلب Heart است. مطالعات نشان می‌دهند که با مصرف قهوه سبز می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.

۷. به بهبود گردش خون کمک می‌کند

فشار خون بسیار بالا عامل اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی Health است که منجر به سکته مغزی، نارسایی قلبی، نارسایی مزمن کلیه و ... می‌شود. اما محققان پی به حضور یک عنصر بسیار فعال و قدرتمند شبیه آسپرین در قهوه سبز که اثری مثبت بر شریان‌های خونی می‌گذارد برده‌اند. این عنصر فعال از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند، در نتیجه رگ‌ها سفت نمی‌شوند و جریان خون در بدن تا حد زیادی ارتقا پیدا می‌کند.

۸. سم‌زدایی طبیعی

عصاره قهوه سبز یک دیتاکس طبیعی است زیرا کبد را از مواد سمی و آلوده، کلسترول بد، چربی‌های زیاد و ... پاک می‌کند. وقتی کبد سم‌زدایی شود عملکرد آن بهتر شده، موجب تسریع متابولیسم و بهبود سلامت کلی بدن می‌شود.

۹. بالا بردن سطح انرژی

از فواید قهوه سبز داشتن کافئین زیاد است، بنابراین می‌تواند انرژی‌تان را چند برابر کند و شما را در طول روز فعال و سرحال نگه دارند.

۱۰. تقویت سیستم ایمنی

مصرف قهوه سبز تاثیر فوق‌العاده‌ای بر تقویت سیستم ایمنی دارد. مواد شیمیایی از بین برنده رادیکال‌های آزاد در این قهوه، به بدن در از بین بردن تمام عناصر سمی و مخرب کمک کرده و تیرگی و آکنه پوست را درمان می‌کنند و علایم پیری و چین و چروک‌ها را از بین می‌برند.

این موارد بخشی از فواید قهوه سبز بود. اگر شما خواصی بیشتر از مواردی بالا می‌دانید، لطفا در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زندانی 15 ساله به زوراز خانم روانشناس به زور ارتباط گرفت / آنها در اتاق مددکاری زندان تنها بودند + عکس

چاقو را در سر نگهبان خرمشهری در مرز شلمچه فرو کردند + عکس هولناک 14+

خودکشی لاکچری جوان 17 ساله پای کیک تولدش !+عکس

ماجرای کثافتکاری پری بلنده خانم رئیس معروف تهران + عکس

خبر شیرین / زن باردار ایرانی در صحرای عرفات فرزندش را به دنیا آورد ! +عکس

این زن بیوه با گاو نر به حجله رفت + عکس

اعتراف لیلی به بلای وحشتناکی که بر سر پسر 18 ساله آورد + عکس

تجاوز برادر شیطان صفت به خواهر خود در مقابل نامزدش+عکس

اختلاس 60 میلیاردی کارمند زن برای ازدواج با مرد مورد علاقه

ضمانت وام دانشجویی برای دختران با عکس های برهنگی + عکس

محاکمه علنی بزرگترین مفسد اقتصادی کشور / «ح.ب.د» را بشناسید

این دامپزشک جوان کرجی را دیده اید؟! / سرنوشت او از 40 روز پیش گره خورده است + عکس

دستگیری مرد شیطان صفت که در شیار دیوار پنهان شده بود+عکس

شفاهی عروس موقت مهران شدم ! / سوسن با دوست برادرش سر و سری داشت !

مریم التماس کرد که شوهر دارد ولی من آنقدر تجاوز به او را ادامه دادم تا اینکه حامله شد !

نجات دختر 17 ساله از خانه مجردی پسر شیطان / 3 روز خانه نبودم

ارتباط چندش آور پسر 18 ساله با خاله اش !

 

کدخبر: 409487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟