7هزار ایرانی به این بیماری کشنده مبتلا هستند

 این متخصص جراحی عمومی با اشاره به اینکه روده یکی از بافت‌های مهم در بدن است گفت: روده بزرگ بخشی از دستگاه گوارش انسان است که بین روده باریک و مهره قرار دارد و کار اصلی آن هدایت مواد هضم نشده به خارج از بدن است.

سلیم زاده با بیان اینکه رشد غیر طبیعی قسمتی از اندام‌ها بدن باعث آسیب به بافت‌ها می شود، گفت: وقتی سلول‌ها به طور غیرطبیعی در بخشی از روده باریک رشد می کنند، به بافت‌های دیگر بدن حمله و تکثیر پیدا می‌کنند و در نهایت سرطان روده بزرگ پدید می‌آید.

7هزار ایرانی سرطان روده دارند

وی در خصوص سرطان روده که یکی از سرطان‌های شایع است و در ایران آمار بالای دارد، اظهار کرد: بیش از ۷ هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان روده هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۹ به ۱۴ هزار نفر برسند.

این متخصص جراحی عمومی با اشاره به اینکه دربسیاری از فست فودها از گوشت‌های فرآوری شده استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: افرادی که در وعده‌های غذایی خود از فست فودها استفاده می‌کنند به دلیل مواد افزودنی موجود در گوشت های فرآوری شده؛ در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

سلیم زاده با بیان اینکه در بیماری سرطان روده انتقال وراثتی هم می‌تواند موثر باشد، مطرح کرد: اگر پدر، مادر و برادر دچار سرطان باشند، افراد دیگراین خانواده هم در معرض ابتلا به سرطان روده هستند.

علائم سرطان روده

وی در خصوص علائم سرطان روده گفت: علائم این بیماری ممکن است شبیه به علائم بیماری‌هایی مانند عفونت‌ها، تب، بواسیر و بیماری‌های التهابی روده باشد؛ سرطان در برخی افراد دو تا سه برابر افراد دیگر جامعه است برای مثال کسانی‌ که دچار یبوست، خونریزی مقعد هستند؛ اما افرادی که به اندازه کافی سبزیجات، میوه، فیبر فراوان، نان سبوس دار، شیر و لبنیات استفاده می‌کنند کمتر در معرض سرطان روده قرار می‌گیرند.

سلیم زاده در خصوص درمان سرطان روده بزرگ گفت: درمان سرطان روده بزرگ بسته به نوع آن، پیشرفت بیماری، مکان بیماری، سن بیمار، وضعیت سلامت فرد متغیر است که توسط پزشک Doctor متخصص تشخیص داده می‌شود؛ معمول‌ترین شیوه‌های درمان سرطان روده بزرگ جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی است که بعد از تشخیص قطعی آغاز می‌شود.

این متخصص جراحی عمومی یاد آور شد: چاقی، مصرف الکل، استفاده از مواد مخدر Drugs به عنوان عوامل خطرناک در پیشرفت سرطان روده شناخته شده هستند و آسپرین در پیشگیری از ایجاد پولیپ‌های آدنوماتوز روده بزرگ و راست روده، در افرادی که مبتلا به سرطان هستند، مفید است

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

 

 

کدخبر: 408387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟