ترفندهای کاهش عرق در تابستان

در فصل گرما تعریق بدن بیشتر می‌شود و خیلی اوقات این اتفاق برای ما آزار دهنده است و اعتماد به نفس ما را از بین می‌برد. خیلی از افراد در ماه‌های گرم سال از بوی عرق افراد دیگه شکایت می‌کنند و بعضی دیگر ناراحت لکه‌هایی که روی لباسشان جا می‌ماند هستند. اما راه‌هایی برای کاهش عرق در تابستان وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.استرس و تنش‌هایی که در طول روز برای ما به وجود می‌آید باعث می‌شود که میزان تعریق بدن ما افزایش یابد. برای کاهش میزان تعریق بدنتان سعی کنید استرس کمتری به خود وارد کنید.

لباس‌هایی با رنگ روشن و نخی بپوشید

لباس‌هایی که دارای رنگ تیره هستند نور خورشید را به شدت جذب می‌کنند و باعث می‌شود که دمای بدنتان بالاتر رود و بیشتر عرق کنید. همچنین لباس‌هایی که دارای الیاف طبیعی نیستند و مصنوعی‌اند عرق را به خود جذب نمی‌کنند و باعث ایجاد رطوبت و بوی بد می‌شود.

بهتر است کفش‌هایی که استفاده می‌کنید هم از چرم طبیعی باشند یا جلو باز تا بوی نامطبوع به وجود نیاورد.

برای شام از غذاهای سبک استفاده کنید

اگر وقتی که خوابید زیاد عرق می‌کنید بهتر است برای وعده شام خود یک غذای سبک انتخاب کنید و از خوردن غذاهای سنگین بپرهیزید. زیرا اگر قبل از خواب غذای سنگین بخورید غذایتان هضم نمی‌شود و دستگاه گوارش در زمان خواب مجبور به کار کردن می‌شود و سموم بدنتان را به شکل عرق از بدنتان خارج می‌کند.

از مام و چسب‌های ضد تعریق استفاده کنید

برچسب‌هایی در بازار Store وجود دارد که یک سمت آن چسب دارد و به لباستان می‌چسبد و عرقتان را جذب می‌کند و باعث می‌شود که لباستان لک نشود و بوی بد از بین برود. در روزهای گرم سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بعد از حمام حتما از مام‌ها استفاده کنید تا عرقتان بوی بد نگیرد.

در این فصل تا جای ممکن استفاده از نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کاهش دهید

نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین دار مانند نوشابه، چایی و قهوه باعث می‌شود که بدن شما به میزان بیشتری عرق کند و شما با کاهش این نوشیدنی‌ها از برنامه غذایی روزانه‌تان می‌توانید میزان تعریق بدنتان را کاهش دهید.

سعی کنید در این فصل به میزان کافی پروتئین دریافت کنید

در طول زمانی که بدن در حال هضم غذا است دمای بدن افزایش پیدا می‌کند. وقتی مواد غذایی مصرف می‌کنید که دارای پروتئین بیشتری است دمای بدنتان نیز بالاتر می‌رود و بیشتر عرق می‌کنید. بنابراین سعی کنید برای کاهش میزان عرق بدنتان پروتئین را به میزان متعادل مصرف کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

از نوشیدن آب یخ بپرهیزید

برخلاف تصور عموم مردم نوشیدن آب خنک باعث کاهش دمای بدن شما نمی‌شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می‌کند، عکس‌العمل نشان می‌دهد و سعی می‌کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می‌شود. خوردن آب خنک معمولی به کاهش عرق در تابستان کمک بیشتری می‌کند.

غذاهای پر ادویه را از رژیم غذاییتان حذف کنید

ادویه‌ها باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شوند. مصرف سیر و پیاز تاثیر مستقیم روی بوی عرق شما دارد و آن را بد بو می‌کند بهتر است از آن‌ها تا حد امکان کمتر استفاده کنید. نیازی نیست ادویه را در فصل تابستان به طور کامل از برنامه غذایی‌تان حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.

توصیه نهایی ما به شما این است که در گرمای بی سابقه امسال به صورت روزانه دوش بگیرید. بعد از دوش گرفتن از مام‌های زیر بغل استفاده کنید و برای جلوگیری از بوی بدن و از بین رفتن اعتماد به نفستان یک تی شرت همراه خود درون کیفتان داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به یک زن در ویلای شخصی‌اش!

لحظه حمله مرد متجاوز به دخترجوان در کوچه خلوت+فیلم

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد/ حسن به اعدام محکوم شد+عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

این دختر 18 ساله چادری کیست؟!+ عکس و جزییات هولناک

اعتراف به قتل یکی از قوی ترین مردان ایران + عکس قاتل و مقتول

قتل نوعروس در روز هفتم ماه عسل / داماد اعتراف کثیفی کرد + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

 

 

کدخبر: 404454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟