رژیم‌های غذایی پروتئینی و کاهش وزن

با توجه به تعاریفی که اکثر افراد درباره پروتئین شنیده‌اند بیشتر آنها سراغ رژیم‌های غذایی پروتئینی می‌شوند و حتی سراغ مکمل‌ها و پودرهای آن می‌روند.

اگر این گزینه های رژیم غذایی یک بار بیشتر مرتبط با سالمندان و سازندگان بدن در میان ما بود آنها در مورد افرادی که انرژی و زمان کمتری برای خوردن درست دارند بسیار زیاد می شوند. به نظر می‌رسد از نوجوانان تا زنان باردار همگی به دنبال ورزش Sport و تقویت بدنشان از طریق این ماده هستند.

این یک ماده مغذی گرم است زیرا واقعا به شما کمک می کند که بیشتر احساس سیری داشته باشید این چیزی است که باعث می‌شود رژیم‌های غذایی پروتئینی برای کاهش وزن موثر باشند. وقتی شما پروتئین می‌خورید متابولیسم بدنتان افزایش پبدا می‌کند

اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌توانیم هر چقدر که می‌خواهیم پروتئین مصرف کنیم؟ و آیا این نکته‌ی مثبتی است؟

بعضی از متخصصین تغذیه درباره این ماده مغذی مطمئن نیستند زیرا نمی‌دانند وقتی این ماده بخشی از یک غذای کامل نباشد، بدن آن را چگونه پردازش می‌کند. مواد غذایی کامل شامل فیبر و ویتامین‌ها است و راه هضم پروتئین را تغییر می‌دهند. غذای واقعی باعث می‌شود آنها بالانس شوند ولی پودرآن این کار را نمی‌کند.

آیا بهتر است که مواد مغذی بدنتان را از طریق غذاهای کامل به دست آورید؟ حتما همین طور است. بسیاری از محققان معتقدند برای این کار باید به غذاهای واقعی و کامل توجه ویژه شود.

معمولا لزومی برای وجود پودرهای پروتئین در بدن وجود ندارد اما اگر مایل هستید می‌توانید از آنها استفاده کنید. حالت ایده‌آل این است که تمرکزتان را روی غذا بگذارید. برای مثال ۲ عدد تخم مرغ آب پز حاوی ۱۲ گرم پروتئین است و یک میان وعده عالی محسوب می‌شود. دیگر محصولات مناسب برای این مورد ماست یونانی، دانه چیا و بعضی از میوه‌ها هستند.

مواد غذایی حاوی پروتئین

در حقیقت یکی از تحقیقات نشان داده است که متوجه شد که احتمال کوتاه قد شدن نوزادان هنگام تولد و سپس نخوردن پروتئین در زنانی که رژیم غذایی استفاده بالا از این ماده داشتند بیشتر است. شخصی که روی این موضوع تحقیق کرده بود می‌گوید در حالی که خوردن این ماده مغذی به اندازه کافی در زنان باردار برای حمایت از رشد کودک مهم است، بهتر است آنها از استفاده‌ی بیش از حد آن نیز بپرهیزند و برای اطمینان آن را به اندازه مصرف کنند.

تمرکز بر گسترش غذاهای پروتئینی در طول روز و مصرف پروتئین بیش از حد به این معنی است که بدن شما کالری اضافی را دریافت می‌کند و آن را به عنوان چربی ذخیره می‌کند. شما می‌توانید بیش از حد مواد غذایی خوب را دریافت کنید اما یادتان باشد که در مورد پروتئین مصرف بیش از حد سخت می تواند بر روی رژیم غذایی شما اثر بگذارد در حالی که پروتئین به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و ساخت عضله ضروری است.

بیشتر استفاده کردن لزوما همیشه بهتر نیست رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا می‌توانند روی کلیه‌ها اثر بدی داشته باشند و ممکن است هر بیماری کلیوی که ممکن است در بدن شما وجود داشته باشد بدتر شود و سوخت و ساخت بدن برای از بین بردن مواد زائد متابولیسم پروتئین دشوار است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن جوان با خوراندن نمک یکی از دوقلوهایش را کشت+ عکس

مرگ خواننده معروف به خاطر رژیم‌های غذایی نادرست + عکس

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

سنگ قبر پدر شهید در بهشت زهرا دزدیده شد! + عکس

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

تجاوزهای سریالی به 2 پسر در مکانی مقدس!+ عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

ازدواج اجباری زن شوهردار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

 

کدخبر: 402702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟