چای گیاهی که جایگزین دارو هستند

اسمانتوس نوعی گیاه گلدار، پایا و دو ساله است که به خانواده تیره زیتون تعلق دارد. درست مانند دیگر اعضای این خانواده، اسمانتوس نیز دارای برگ‌هایی با آرایش ساده و کاسه و جامی چهار قطعه‌ای می‌باشد. این گیاه بیشتر در قسمت‌های مدیترانه‌ای یافت می‌شود. از مهم‌ترین کشورهای تولید کننده این گیاه می‌توان به مواردی مانند پرتغال، اسپانیا، برزیل، ترکیه و ایتالیا اشاره کرد. معمولاً با استفاده از برگ‌های خشک این گیاه، نوعی چای درست می‌کنند که دارای خواص درمانی بسیاری است. چای اسمانتوس امروزه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های مدیرترانه‌ای است که در بسیاری از کشورها مصرف می‌شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را به صورت مختصر به مهم‌ترین خواص چای اسمانتوس آشنا کنیم.

همان طور که اشاره کردیم، این چای نوشیدنی محبوبی است که بر روی بسیاری از جنبه‌های سلامتی تأثیر دارد. تحقیقاتی زیادی بر روی چای اسمانتوس و مواد موجود در آن انجام شده است.

یکی از مطالعات سال 2001 که توسط دانشمندان دانشگاه پزشکی کلورادو صورت گرفت، نشان می‌دهد که در این چای آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که نظیر آن‌ها در کمتر ماده‌ای قابل مشاهده است. علاوه بر این، بررسی‌ها حاکی از این است که این چای برای قرن‌ها در طب سنتی بومی‌های برزیلی مصرف می‌شده و آنها قادر بودند طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات را با استفاده از این ماده درمان کنند.

جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک شدید

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در فصل بهار با آلرژی دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم از این چای استفاده کنید. همان طور که می دانید حساسیت زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های دفاعی بدن شما شرایط بی خطری مانند گرد، غبار و گرده گل را به عنوان عوامل بیماری زا تشخیص می‌دهند و سعی می‌کنند آنها را از بین ببرند. همین موضوع باعث به وجود آمدن نشانه‌های دردناکی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشم، سرفه و خارش می‌شود. زمانی که شما از این چای مصرف می‌کنید، هیستامین‌های شما تحریک شده و در نتیجه این نشانه‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

سم زدایی بدن

یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی که به شما در سم زدایی و تصفیه آلودگی‌ها کمک می‌کند، کبد است. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، چای اسمانتوس سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به همین دلیل می‌تواند به حفظ سلامت شما کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که این چای یک ادرار آور قوی است. این موضوع نیز می‌تواند خبر خوبی باشد چرا که شما با ادرار کردن مقادیر قابل توجه ای اوره و آلودگی را دفع می‌کنید. بیشتر فعالیت‌های روزمره‌ای که انجام می‌دهید، می‌تواند منجر به تولید سم در بدن شما شود، پس برای حفظ سلامتی خود بهتر است در طول هفته چند بار از این چای استفاده کنید.

سلامت پوست

استفاده از چای اسمانتوس قادر است به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. این موضوع ریشه در ویژگی‌های ضد باکتری و ضد التهابی این گیاه دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلات پوستی که این روزها در حال شایع شدن است، سرطان پوست می‌باشد. شما با مصرف این چای تا حد زیادی این خطر را کاهش می‌دهید. پوست به عنوان وسیع‌ترین اندام خارجی شما در معرض بیشترین خطرات قرار دارد و به همین دلیل حفظ سلامتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده نیز می‌توانند با تقویت سلامت سلول‌ها و افزایش طول عمر آنها، خطر پیری زودرس را کاهش بدهند.

جلوگیری از سرطان

از سرطان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها یاد می‌شود به طوری که در بسیاری از فرهنگ‌ها به آن اسمش را نبر می گویند. سرطان به دلیل رشد بیش از حد و نامعمول سلول‌های سالم بدن رخ می‌دهد. مهم‌ترین عامل در ایجاد چنین شرایطی، رادیکال‌های آزاد هستند. این رادیکال‌ها که به وسیله متابولیسم سلولی ایجاد می‌شوند، با اکسیده کردن سلول‌های بدن، آنها را به اندام‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. آنتی اکسیدان ها، که یکی از مهم‌ترین اجزای این چای محسوب می‌شوند، قادر هستند اثر این رادیکال‌ها را خنثی کنند. به همین دلیل است که استفاده از چای اسمانتوس به جلوگیری از سرطان منجر می‌شود.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواصی که به این گیاه نسبت می‌دهند، کاهش وزن است. دکتر استیون برندج در این مورد عقیده دارد مصرف این گیاه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند. اگر متابولیسم بیشتر شود، چربی سوزی نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش وزن به شمار می‌رود. علاوه بر این، ترکیبات موجود در اسمانتوس با کاهش ترشح هورمون گرسنگی نیز ارتباط مستقیم دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناگفته های تلخ زن ایرانی از آنتالیا / من و 2 دخترم گرفتار ارتباط سیاه شدیم!

هولناک ترین عشق یک زن به شوهرش+عکس

بلای وحشتناک که بر سر الهام نوعروس جوان در مراسم شیرینی خوران خواهر شوهر آمد

افسانه، جلیل را به خانه کشاند / شوهرش ثانیه شماری می کرد!

دختر نوجوان مرد منحرف را بدجوری کتک زد! +تصویر

سارا دخترش را به مرد شیطان صفت فروخت! + عکس

زن جوان پشت شمشاد ها در دام مرد منحرف! / دوربین صحنه را گرفت + عکس

دختر 17 ساله 4 بسته پفک بزرگ خورد و دیگر کیسه صفرا ندارد ! + عکس

دوربین مخفی یک بی حیا در حمام و رختکن زنانه +عکس

این زنان را می فروختند ! / قهقهه های مردان بی حیا را ببینید ! + فیلم (14+)

حسین بلاپور را می‌شناسید؟ / او در جهان معروف شد + عکس

2 مرد بی حیا در پارک به پسر 10 ساله هم رحم نکردند~ + تصویر

مخفیگاه این مرد فراری کجاست؟! / لحظه قتل خونین را ببینید! + عکس و فیلم

این مردم گوشت سگ می خورند! + تصاویر

آقای بازیگر خوش تیپ بخاطر یک فرقه کار عجیبی کرد! + عکس

 

کدخبر: 401467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟