ترفندهای افزایش IQ بانوان

کارشناسان اعتقاد دارند افراد در طول زندگی می‌توانند سطح هوش خود را افزایش دهند و مغز انسان قابلیت رشد و توسعه در طول سال‌های بزرگسالی را دارد.

کارشناسان با استفاده از تصویربرداری اسکن MRI مغز خود ۱۴۰۰ فرد بزرگسال را آزمایش کرده اند و دریافتند مغز زنان و مردان دارای تفاوت‌هایی با همدیگر و برخی خصوصیات درمغز زنان وجود دارد، اما در مردان متفاوت است.

مغز زنان و مردان از دوران جنینی تفاوت‌هایی با همدیگر دارد، این تفاوت‌ها به دلیل ترشح هورمون‌هایی در رحم مادر از جمله هورمون تستوسترون است.

مغز دختران و پسران پس از تولد هم تفاوت‌هایی با همدیگر دارد، مغز دختران اندکی کوچک‌تر و از تراکم بالاتری برخورداراست به همین دلیل دختران در انجام فعالیت‌های اجتماعی در سنین خردسالی موفق‌تر از پسران هستند و سریع‌تر از آنها دایره کلمات و نخوه استفاده از آنها را افزایش می‌دهند.

کارشناسان دانشگاه لیدن در کشور هلند، مغز ۲۵ زن را قبل و پس از بارداری مورد اسکن مغزی قرارداده و آن را با ساختار مغزی زنانی که باردار نبودند مقایسه کرده اند.

محققان در ادامه پژوهش‌های خود دریافتند در مغز بانوانی که بارداری را پشت سرگذاشته اند دگرگونی‌های بیشتری وجود دارد از جمله بخش خاکستری مغز آن‌ها پس از بارداری افزایش یافته است که سبب می‌شود از قدرت حافظه، نوآوری، درک شناختی و تجزیه تحلیل بهتری برخوردار شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند دگرگونی‌های هورمونی از جمله هورمون‌های استروژن، پروژسترون، پرولاکتین، اکسی توسین و کورتیزول که در دوران بارداری و پس از آن دربدن مادر رخ می‌دهد سبب می‌شود تا ضریب هوشی او افزایش پیدا کند، زیرا نیاز به رسیدگی به چند کار به شکل همزمان از جمله مراقبت از نوزاد دارد و این سبب افزایش حجم ماده خاکستری در مغز او می‌شود.

هورمون‌ها وظایف مختلفی دربدن افراد به ویژه بانوان انجام می‌دهند و می‌توانند سبب برخی مشکل و اختلال‌های عصبی، نوسان‌های خلقی، استرس یا خوشحالی شوند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند بانوان در دوران قاعدگی به دلیل نوسان‌های هورمونی به ویژه افزایش سطح استروژن از حافظه قوی تری برخوردارند و نکته‌های درسی یا کاری را بهتر می‌آموزند.

بسیاری از مادران در اواخر دوران بارداری ادعا می‌کنند که دچار ضعف قدرت حافظه و فراموشی (مشهور به حافظه کودک) شده اند، اما پژوهش‌ها و انجام تست‌های حافظه نشان می‌دهند حافظه آن‌ها مانند افراد عادی است.

کارشناسان اعتقاد دارند چرخه قاعدگی و بارداری هردو سبب نوسان‌های هورمونی و ایجاد دگرگونی درمغز بانوان می‌شوند و فرزند آوری می‌تواند سبب افزایش هوش و بالارفتن توان ذهنی درآن‌ها شود.

تقویت فرزند آوری و بارداری ضریب هوشی و حافظه بانوان

 

کدخبر: 395046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟