تاثیر این خوشمزه ی  خوشبو در برابر گرمازدگی

 به گفته متخصصان، خیار با سم زدایی از بدن و پیشگیری از بی آبی بدن به کاهش مشکلات در تابستان کمک کرده و موجب بهبود وضعیت سلامت می شود.

خیار متشکل از ۹۵ درصد آب است که به حفظ آب بدن کمک کرده و با سم زدایی، موجب تازگی و طراوت آن می شود. میزان بالا آب موجود در خیار همچون یک دستگاه تصفیه عمل می کند و ضایعات بدن را خارج می نماید.

همچنین خیار سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم است. تمامی این مواد مغذی در کاهش(Decrease) فشارخون موثر هستند. بعلاوه، خاصیت مُدّر (ادرارآوری) خفیف آن که به خاطر میزان بالا آب و پتاسیم آن است، به تنظیم فشارخون هم کمک می کند.

خیار موجب آرامش پوست می شود. برای ایجاد طراوت و شادابی فوری پوست، آب خیار را مستقیماً بر روی پوست بمالید. خیار حاوی پتاسیم بوده و برای پوست خشک ایده آل است.

خیار موجب کاهش سیاهی دور چشم می شود. برش های خیار را هر روز به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بر روی چشم بگذارید تا سیاهی و پف دور چشم از بین برود. گذاشتن برش های خیار بر روی پوست موجب نرمی و طراوت آن می شود.

خیار به دلیل میزان بالا آب و خواص ضدالتهابی خود به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند. آب خیار را با ماست یا آبلیمو مخلوط کرده و روزانه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست (Skin)بمالید. این روش موجب درمان آفتاب سوختگی های خفیف می شود.

خیار به آزاد شدن گرما اضافی درون دهان که علت اصلی بوی بدن نفس است کمک می کند. یک برش از خیار را به مدت ۳۰ ثانیه با زبان در سقف دهان تان نگه دارید. مواد فتوشیمیایی موجود در این سبزی موجب نابودی باکتری های عامل بوی بدن نفس می شود.

دانه های خیار منبع پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه ها و سایر علائم پیری کمک می کنند. راه دیگر حفظ سلامت و شادابی پوست نوشیدن منظم اب همراه با برش های خیار اضافه شده به آن است.

خیار دارای مقادیر خوب سیلیکا است که برای محافظت ناخن و مو خوب هستند. خیار علاوه بر محکم کردن ناخن های دست و پا موجب رشد مو هم می شود.

 

کدخبر: 393763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟