میوه ای مخصوص سفرهای تابستانی

ترکیبات فلاوونوئید و کارتینوئید موجود در هویج موجب افزایش مقاومت پوست در برابر آفتاب می‌شود و مصرف آن در سفرهای تابستانی مفید است.

 عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ضدآفتاب‌ها، مواد غذایی مفیدی در طبیعت برای مقابله با اشعه UV خورشید وجود دارد، اظهار کرد: از دیگر خواص برجسته هویج، علاوه بر دارا بودن ویتامینA، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در آن است که روی پوست تاثیر دارد.

حیدر دارابی با بیان اینکه آنتی‌اکسیدان‌ها گروهی از مواد غذایی هستند، که صدمه‌های ناشی از تخریب اشعه UV را جبران می‌کنند، اظهار کرد: ماهی‌های دریایی نیز از جمله مواد غذایی مفید و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مشابه هویج هستند.

وی ادامه داد: مصرف برخی مواد حاوی آنتی اکسیدان‌های مینرالی نظیر "سلنیوم" که در برخی آجیل‌ها کمابیش وجود دارد نیز برای حفاظت از پوست در برابر خورشید سوزان تابستان مناسب است.

این عضو انجمن تغذیه ایران، تصریح کرد: از میان آجیل‌ها، فندق بیشترین میزان سلنیوم را دارد.

با مصرف ویتامینC تازه پوست شاداب‌تری داشته باشیم

این کارشناس مسئول تغذیه با اشاره به نیاز بدن به ویتامین Cدر برابر آفتاب تابستان و آسیب‌های ناشی از اشعه uv ، گفت: استفاده از منابع تازه حاوی ویتامین C برای حفظ مخاط، غشاء پوست و کلاژن‌سازی ضروری است.

دارابی توصیه کرد: برای تامین ویتامین C، به جای کنسانتره میوه‌ها بهتر است میوه‌های تازه‌ای مانند مرکبات، توت‌فرنگی، لیمو، آناناس یا سبزیجاتی مانند کلم بروکلی مصرف کنید.

بر پایه این گزارش، گوجه‌فرنگی دارای بیشترین میزان آ‌نتی‌اکسیدان است و نوع آنتی‌اکسیدان موجود در آن برای دفع سموم بدن، مانند سموم حاصل از فست‌فودها مفید است.

 

 

کدخبر: 393231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟