راهکارهای حفظ تناسب اندام در ماه رمضان

یه گفته یک متخصص تغذیه، مصرف بیش از حد شیرینی و شربت باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شد و در نهایت فرد دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

دکتر مریم مظاهریان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در بیان توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه داران اظهار کرد: بدن انسان در طول روز تمام انرژی خود را مصرف می کند بنابراین در افطار علاوه بر اینکه گرسنگی را رفع می کنیم باید ذخایر تخلیه شده ماهیچه ها و کبد را به بدن برگردانیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه اضافه کرد: مواد غذایی باید به گونه ای مصرف شود که جذب قند و مواد مغذی صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: توصیه می کنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ انرژی لازم در طی روز در وعده افطار دریافت شود. بهتر است که افطار را با غذای ولرم و قندی خیلی سبک مانند فرنی و سوپ و یا آش بدون حبوبات و مقداری آب گرم و خرما شروع کنیم.

دکتر مظاهریان همچنین بیان داشت: روزه داران از خوردن آجیل، بستنی، چیپس، گوشت، ماست و شیر پرچرب در هنگام افطار جدا خودداری کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی عنوان کرد: همچنین نباید شیرینی ها و شربت را در هنگام افطار بیش از حد مصرف کرد زیرا مصرف بیش از حد این نوع خوراکی ها و نوشیدنی ها باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین در بدن می شود و بعد از مدتی فرد برای جبران گرسنگی و ضعف خود از مواد شیرین استفاده می کند و در نهایت دچار اضافه وزن و چاقی خواهد شد.

دکتر مظاهریان در ادامه تاکید کرد: روزه داران باید توجه داشته باشند که ۲۰ دقیقه را صرف خوردن افطاری کنند و علاوه بر این هرگز غذا را به سرعت نخورند تا دچار مشکلات معده نشوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان مطلب خود در یک برنامه رادیویی یادآور شد: یک ساعت بعد از اتمام افطار می توان ورزش Sport ملایمی را انجام داد ضمن اینکه خوردن آب را در فاصله افطار تا سحر فراموش نکنند.

 

کدخبر: 383690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟