بلایی که مردم انگلیس را تهدید می کند

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2035 میلادی تعداد مردم بریتانیا که شاخص توده بدنی‌شان از 40 بیشتر می‌شود به پنج میلیون نفر می‌رسد.

 نتایج مطالعه اخیر حاکی از آن است تعداد افراد چاق در انگلیس، ولز و اسکاتلند طی 20 سال آینده دو برابر می‌شود. به گفته محققان در صورتیکه روند فعلی ادامه پیدا کند شاخص توده بدنی در نزدیک به پنج میلیون نفر از مردم بریتانیا به بالای 40 می‌رسد.

برآوردها نشان می‌دهد بالاترین سطح در میان مردان انگلیسی در گروه سنی 55 تا 64 سال است. همچنین بیش از 10 درصد بزرگسالان در ولز در بازه زمانی مشابه دچار چاقی بیمارگونه می‌شوند.

محققان اظهار داشتند: این مطالعه تصویری نگران کننده از افزایش چاقی بیمار گونه در سراسر انگلیس، ولز و اسکاتلند ارائه می‌دهد که می‌تواند فشار سنگینی را بر سیستم خدمات درمانی و اقتصاد وارد کند. به همین دلیل اقدامات جدی برای معکوس کردن این روند باید در اولویت برنامه‌های سلامت عمومی قرار گیرد.

چاقی بیمارگونه که شدیدترین نوع چاقی است با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت Diabetes نوع دو، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری روانی و برخی سرطان‌ها مرتبط است.

به گزارش اسکای نیوز، شاخص توده بدنی بالای 25 به معنای اضافه وزن است و در صورتیکه از 30 بیشتر شود فرد چاق به حساب می‌آید.

 

کدخبر: 383643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟