عامل سردردهای میگرنی در آشپزخانه تان است

خیلی وقت ها پیش می آید با خوردن بستنی یا آب یخ سردرد های شدید ناگهانی رخ می دهد که برخی دیگر از مواد غذایی نیز باعث این عمل می شوند.

 اگر شما پیوسته از سردرد رنج می برید و دچار میگرن هستید دلیلش می تواند در آشپزخانه شما باشد. اینجا لیستی از غذاهایی آورده شده ، که ممکن است سردرد به وجود آورد.کاشت مو

نوشابه رژیمی

اگر شما دائما سردرد دارید مقصر می تواند نوشابه رژیمی باشد ، هنگامی که کمیته مشاوره راهنمای رژیم DGAC ، به تازگی مجوز تعدیل افزودنی مصرفی را صادر کرده است و FDA هزاران شکایت از مصرف کنندگان ،درباره افزودنی ها دریافت کرده است که با علائمی مانند سرگیجه و از دست دادن حافظه و سردردها همراه است . در سال 2015 گزارش َعلمی DGAC اعلام کرد:که اگر هر فردی نوشیدنی هایی که با افزودنی، شیرین می شوند را انتخاب کند باید کمتر از محدوده مصرفی مجاز افزودنی ها که 50 میلی گرم در روز است را بنوشد .

موز رسیده و آووکادو

متخصصان تغذیه ، موز و آووکادو را به خاطر فواید آنها برای سلامت جسم ستایش می کنند اما موز رسیده و آووکادو تیرامین بالایی دارند .جنیفر کرایگلر دکتردارویی مرکز ترمیم در کلینیک کلرمند می گوید :مواد غذایی که تیرامین بالایی دارند ممکن است باعث ایجاد میگرن شوند .حتی اگر شما دچار میگرن نشوید ،میزان تیرامین بالا می تواند شما را دچار سردرد شدید کند .تیرامین یک آمینو اسید است که اکثر مردم آن را بدون هیچ مشکلی هضم می کنند گرچه اگر شخصی دچار کمبود آنزیم آمینو اسید باشد و یا اگر شخصی داروهای ضد افسردگی را مصرف کند. همچنین دکتر جنیفر می گوید:موز رسیده و آووکادو به دلیل داشتن تیرامین بالا ، می توانند تحریک کننده های قوی ای برای سردرد باشند .

نان

گلوتن موجود در غذاهایی مثل :گندم ، کراکرها ،پاستا و چاشنی های ترکیبی ، ممکن است باعث نگرا نی هایی در هضم شوند ولی در مواردی سردرد می تواند علامت حساسیت به گلوتن باشد در مواد غذایی که در آنها گندم ریشه گندم وجود دارد می تواند عامل سردرد شما باشد.

بستنی

در چند تکان اول شکلات ملچ مولوچ تان درمی اید، اما ناگهان داستان ماجراجویی خوشمزه شما توسط یک اتفاق سریع میاستد "سردرد بستنی". خوشبختانه، دردش معمولا یک یا دو دقیقه بیشتر طول نمیکشد. رمز و راز اینجاست:چرا این درد خیلی سخت و سریع می آید و سپس ناپدید می شود؟ وارد کردن یک غذای بسیار سرد مانند بستنی یا نوشیدنی یخی به گلو، می تواند باعث کاهش انعطاف پذیری رگ های خونی در اطراف سر شما شود. هنگامی که شما در مورد "سردرد ناشی از بستنی" قبلی خود فکر می کنید، آن را میتوانید مشابه یک سر و صدا در سر خود ببینید!

غذاهای کوکتلی

پنیر های کهنه، آجیل ، زیتون و محصولات ترشی مانند ذرت های کوچک و ترشی ها، پیش غذاها و خوراک های خوبی برای مهمانی Party های کوکتلی هستند. با این حال، این لقمه های کوچک تیرامین بالایی دارند. بنیاد سردرد ملی توصیه میکند که مصرف تیرامین را محدود شود تا به کنترل سردرد کمک شود. سطح تیرامین در غذاهای کهنه، تخمیر شده و یا غذاهایی که برای زمان طولانی نگه داشته شده زیاد است.

مونو سدیوم گلوتامات (msg) یک طعم دهنده است که در تهیه بسیاری از غذاها از آن استفاده میشود، اما محتویات (msg) در غذاها، مانند حذف چاشنی مورد علاقه مان است و آنقدر بد باشد که باعث سردرد شود. به طور منصفانه، msg فقط در غذاهای چینی نیست. Msg را می توان در همه چیز از غذاهای منجمد، تا سوپ های کنسرو شده، و تنقلات یافت. هر چه محتویات msg بیشتر باشد، خطر یک ابتلا سردرد بیشتر است. بیماران مبتلا به میگرن پس از خوردن msg،به علت اثرات آن بر عروق خونی، ممکن است دچار سردرد شوند.

آدامس

جویدن یک ادامس نعنایی بعد از یک نهار سیر دارد به نظر نمیتواند باعث سردرد شود، اما اگر شما مدام ادامس میجوید ممکن است به خاطر طعمش ادامستان را تعویض کنید. جویدن بیش از حد باعث می شود فک از کار بیافتد. در یک مطالعه کوچک اخیر، 19 نفر از30 نفر نوجوانانی که مدام آدامس میجوند، هنگامی که جویدن آدامس را متوقف میکنند، از سردرد مزمن آن رهایی پیدا میکنند.با وجود اینکه مطالعه برروی نوجوانان متمرکز بود، ولی این امر برای بزرگسالان هم صادق است.

پنیر

هرچه فرآیند کهنگی برای پنیر بیشتر باشد مزه بهتری خواهد داشت،ولی به همان نسبت حاوی تیرامین بیشتری خواهد شد. پنیر آبی، بری، چدار، فتا، موزارلا، پارمسان و پنیر سوئیس حاوی مقدار بالای تیرامین هستند که می تواند باعث سردردهای میگرنی شود.

تکه های یخ

ساندویچ های مورد علاقه تورکی شما می تواند به شما یک سردرد بعد از ناهار بدهد.میزان بالای تیرامین و مکمل های غذایی مانند نیترات و نیتریت می توانند در برخی افراد باعث فشار خون مغز آنها شود. سردرد ناشی از نیترات شوخی بردار نیست چون معمولا باعث درد در هر دو طرف سر می شود.

نمک

ما نمکدان را از روی میز برداشتیم و نمکی روی غذا اضافه نمیکردیم، اما هنوز میتوانیم خودمان را گول بزنیم. به گفته متخصص تغذیه مرکز غدد مرسی مدیکال،دکتر Leigh Tracy, "مقدار زیادی سدیم در رژیم غذایی آمریکایی وجود دارد، مانند برخی غذاهای فرآوری شده، پیش آماده و غذاهایی که در رستوران ها سرو میشوند. برخی افراد ممکن است متوجه نباشند که پنیر، سوپ کنسرو شده و سبزیجات، غذاهای یخ زده، ماکارونی بسته بندی شده و پنیر حاوی سدیم هستند." مطالعهای که یک به طول انجامیدو رابطه بین مصرف زیاد سدیم و ابتلا به سردرد را مطرح کرد، اما دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی در بدن رخ می دهد و تحقیقات بیشتری لازم است.

شکلات

متاسفانه، بله:این ماده خوشمزه می تواند باعث سردرد شود. شکلات حاوی مواد کمی است که ممکن است سرزنش شود:کافئین، تیرامین و فنیل اتیلامین (انتقال دهنده عصبی که اثر تحریک کنندگی دارد). در حالی که این ترکیبات ممکن است حال بعضی افراد را عالی کند،اما در برخی دیگر باعث سردرد میشود.

غذا نخوردن و گرسنگی

صحبت از غذاست، شما باید چیزی بخورید! هنگامی که شما از غذا خوردن اجتناب میکنید سطح گلوکز شما کاهش می یابد، باعث ایجاد افزایش تنش عضلانی میشود، میزان سروتونین و نوراپی نفرین کاهش میابد و با انقباض عروق خونی، خونریزی رخ می دهد، همه به یک سردرد بد تبدیل میشوند.

چگونه میتوان با غذاهایی که باعث سردرد میشوند،مقابله کرد

بنیاد ملی سردرد توصیه می کند که یک غذاهایی را از غذاهایی که قبل از سردرد خورده اید جدا نگهدارید. توجه داشته باشید که چه زمانی آنها را خورده اید و چه زمانی علائم شر درد بروز پیدا کردند. غذاهای عمل سردر را شناسایی کنید و ببینید آیا حذف آنها از رژیم غذایی شما باعث کاهش یا از بین رفتن سردردهای شما میشود یا خیر.

 

 

کدخبر: 379472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟