با این 6 خوراکی غذای تان هضم می شود

میکروارگانیسم های زنده یا همان پروبیوتیک هاف در معده و روده شما زندگی می کنند. این ارگانیسم ها توانایی هضم غذا را به طور قابل توجهی بهبود می بخشند و شاید تعجب کنید اگر بدانید که در عملکرد مغز هم تاثیر مستقیم دارند.

علاوه بر کمک به فرایند هضم و بهبود عملکرد مغز، مصرف پروبیوتیک ها تاثیر زیادی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بهبود سلامت چشم، حفظ سلامت پوست و مبارزه با افسردگی دارند:

خیار شور: زمانی که به دنبال خرید خیارشور برای به دست آوردن مزایای پروبیوتیک ها هستید، نوعی را که به صورت طبیعی تخمیر شده انتخاب کنید که سرکه در فرآیند تولید آن استفاده نشده باشد. محلول نمک دریا و آب تغذیه مناسبی برای رشد باکتری خوب هستند که منجر به داشتن مزایای گوارشی در خیارشور می شوند.

ماست: هیچ کس انکار نمی کند که بسیاری از انواع ماست حاوی مقادیر زیادی از پروبیوتیک ها و میکروارگانیسم های مفید برای هضم موثر، و کاهش مشکلات گوارشی هستند. ماست های پروبیوتیک حاوی اسید لاکتیک هستند. دقت داشته باشید که همه انواع ماست پروبیوتیک نیستند و باید هنگام خرید محصول، به برچسب روی آنها دقت کنید و نوع بدون قند و پروبیوتیک آن را انتخاب نمایید. فراتر از خاصیت پروبیوتیک ها، ماست سرشار از کلسیم و پروتئین برای حفظ عضلات و سلامت استخوان ها نیز هست.

کفیر: سرشار از باکتری های اسید لاکتیک و مخمر است. این نوشیدنی به فرایند هضم کمک می کند و برای کسانی که به لاکتوز موجود در ماست حساسیت دارند، بهترین انتخاب می تواند باشد.

پنیرهای نرم: تحقیقات نشان داده نوع خاصی از پنیر نرم تخمیر شده، مثل گودا، به اندازه کافی برای زنده نگه داشتن پروبیوتیک ها قوی هستند. همچنین پنیر می تواند به عنوان حاملی برای پروبیوتیک ها عمل نماید که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. پنیر حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین ب 12، کلسیم، فسفر و سلنیوم است.

نان های تهیه شده از خمیر ترش: دفعه بعدی که ساندویچ درست می کنید حواستان باشد چه نانی، پنیر و سبزیجات شما را در بر گرفته است. نان خمیر ترش سرشار از پروبیوتیک هایی است که می تواند در هضم غذا موثر باشند.

مکمل ها: پروبیوتیک ها علاوه بر مواد غذایی در مکمل های کپسولی، قرص، پودر و اشکال مایع آن ساخته می شوند. گرچه این مکمل ها خاصیت تغذیه ای فوق العاده مواد طبیعی را ندارند ولی می توانند تاثیر گذار باشند و مصرف آنها راحت است. اگر به مصرف این مکمل ها علاقمند هستید می توانید با دکتر خود مشورت کنید. اگر بیمارید یا مشکل سیستم ایمنی دارید بهتر است توجه کافی و لازم برای مصرف پروبیوتیک داشته باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟