با این گزینه های غذایی به جنگ سرطان پوست بروید!

اضافه کردن برخی از گزینه های غذایی به رژیم روزانه، علاوه بر کرم های ضد آفتاب، سدی در برابر ابتلا به سرطان کشنده پوست است:

قهوه: تحقیقات نشان داده که قهوه نه تنها باعث افزایش انرژی در طول روز می شود، بلکه از پوست شما نیز به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی اش محافظت می کند و سلول های پوست که در نتیجه آفتاب آسیب دیده اند را قبل از این که سرطانی شوند، از بین می برد. طبق نتایج به دست آمده مصرف هر فنجان قهوه احتمال ابتلا به ملانوما را کمتر می کند. این تحقیق نشان داده است که مصرف روزی ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز احتمال بروز این سرطان را ۲۰ درصد کاهش می دهد.

فلفل: فلفل‌ ها حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی به نام کپسایسین هستند. طعم تند این مواد غذایی نیز مدیون همین ترکیبات شیمیایی است. زمانی که این ترکیبات وارد سلول ‌های سرطانی پوست می‌ شوند شروع به از بین بردن آن‌ها می ‌کنند. در واقع فلفل‌ ها به خصوص انواع تند آن سلول‌ های سرطان ‌زا را به کشتن Killing می‌ دهند. برای همین اگر شما عاشق غذاهای تند و فلفل هستید شانس بیشتری برای پیشگیری از سرطان پوست دارید. از این گذشته نتایج پژوهش‌ ها نشان داده است سبزیجات دیگری مانند پیاز و بروکلی نیز به نابودی سلول‌ های سرطانی کمک می‌ کنند. اگر فلفل دوست ندارید پیاز و بروکلی میل کنید.

فیبرها: برای در امان ماندن از سرطان پوست سهم کمی به مواد غذایی چرب (چربی‌ های ناسالم) بدهید و تا جایی که می‌ توانید فیبرهای غذایی مصرف کنید. فیبرها باعث می‌ شوند که روده ها با سرعت بیشتری از شر توکسین‌ های سرطان ‌زا خلاص شوند. در این صورت این توکسین ‌ها یا همان سموم بدن انباشته نمی ‌شوند و نمی ‌تواند مدت زمان طولانی در ارگان ‌های حیاتی بدن تلنبار شوند. خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات تازه و دانه ‌های کامل کمک بیشتری به پیشگیری از ملانوم (سرطان پوست) می ‌کند.

چای سبز: نتایج پژوهش ‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف چای سبز به خصوص زمانی که به آن لیموترش اضافه کرده باشید از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌ کند. افرادی که به طور مرتب چای سبز یا چای سیاه می ‌نوشند یعنی روزانه حداقل دو فنجان، شانس بیشتری برای دور ماندن از سرطان پوست دارند. کلا چای سرشار از آنتی اکسیدان ‌هایی است که جلوی پیشرفت سلول‌ های سرطان ‌زا را می ‌گیرد.

گوجه فرنگی ها: گوجه فرنگی محافظ شما در برابر ابتلا به سرطان پوست است و تحقیقات نشان داده لیکوپن موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که از شما در برابر اثرات مخربUVمحافظت می کند. البته فراموش نکنید که محصولات گوجه فرنگی از جمله رب و سس گوجه فرنگی بعلاوه کچاپ، سرطان زا هستند. نتایج پژوهش ‌ها نشان می‌ دهد مصرف روزانه‌ پوره‌ گوجه فرنگی مقاومت پوست در برابر اشعه ‌های ماورای بنفش را ۳۰ درصد افزایش می‌ دهد. از طرف دیگر مصرف این ماده‌ غذایی مفید میزان کلاژن را نیز بالا می ‌برد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟