شکلاتی مفید برای سلامت قلب

درست است که میوه می‌خورید، اما بیشتر افراد معمولا پرتقال و موز و گلابی و ... می‌خورند. این میوه‌ها هیچ ایرادی ندارند، اما اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید میوه‌های استوایی را به روتین میوه‌خوری‌تان وارد کنید.

برای عده‌ای افزایش وزن کار ساده‌ای است اما کاهش وزن برایشان خیلی سخت است. عده‌ای هم برعکس! به‌راحتی وزن کم می‌کنند اما برای افزایش وزن باید خیلی تلاش کنند که دلایلی دارد شامل تیپ بدنی، سوخت و ساز سریع، ژنتیک، رژیم غذایی و عدم تحرک بدنی. همه‌ ما متفاوت هستیم و چیزی که برای بعضی‌ها جواب می‌دهد لزوما برای دیگران کاربرد ندارد. اما یک سری از خوراکی‌ها هستند که می‌توانند در افزایش وزن کمک زیادی کنند.

میوه‌های استوایی

درست است که میوه می‌خورید اما بیشتر افراد معمولا پرتقال و موز و گلابی و ... می‌خورند. این میوه‌های هیچ‌ایرادی ندارند اما اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید میوه‌های استوایی را به روتین میوه‌خوری‌تان وارد کنید. آناناس، پاپایا، انبه و موز سرشار از قندهای طبیعی هستند یعنی به شما انرژی فوری داده و متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهند و برای همین برای چربی سوزی هم مفیدند.

شیر

بعضی‌ها شیر دوست دارند و به‌راحتی آن را می‌نوشند، اما عده‌ای واقعا از شیر متنفرند و به ندرت می‌نوشند. اگر شما هم شیر دوست ندارید، شاید وقت آن باشد به‌خاطر افزایش وزن هم که شده شیر بنوشید. شیر تمام درشت مغذی‌های لازم برای بدن را دارد؛ کربوهیدرات، چربی و پروتئین. برای شروع می‌توانید عصرها یک لیوان شیر بنوشید و به آن به‌عنوان یک میان وعده نگاه کنید.

تخم‌مرغ

یک خوراکی خوب دیگر که باعث افزایش وزن سالم می‌شود،تخم‌مرغ است.تخم‌مرغ منبع قدرت است و بدون شک یکی از سالم‌ترین راه‌های افزایش وزن فوری محسوب می‌شود.تخم‌مرغ قیمت چندانی ندارد و به روش متنوعی می‌توانید آن را در رژیم غذایی‌تان جای دهید.

کره‌ آجیل

اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، بهتر است کره آجیل را جایگزین کره لبنی کنید. کره آجیل واقعی سرشار از چربی‌ها و پروتئین است. یک قاشق غذاخوری کره آجیل حاوی 4 گرم پروتئین و 100 کالری است. کره بادام‌زمینی مورد علاقه‌ خیلی‌هاست چون هم خوشمزه است و هم به‌راحتی می‌توانید آن را روی نان زده و یا با جو دوسر همراه صبحانه میل کنید.

برنج

برنج مانند شیر یک راه خوب برای افزایش وزن است. برنج پُر از کربوهیدرات است و یک فنجان آن، 200 کالری دارد؛ یعنی با یک وعده برنج می‌توانید کربوهیدرات و کالری قابل توجهی دریافت کنید. با هر وعده برنج پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان می‌کنید و بنابراین وزن می‌گیرید

موز

موز هم میوه‌ای است که نباید از آن غافل شوید. یک عدد موز متوسط حاوی تقریبا 100 کالری است که شگفت‌انگیز است.موز منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است که هر دو برای رژیم غذایی سالم ضروری‌اند.موز قند هم دارد و ورزشکاران برای همین سراغ موز می‌روند. موز می‌تواند اسنک خوبی برای بعد از تمرین باشد البته نباید زیاده‌روی کنید.

شکلات تلخ

شکلات خوراکی لذت بخشی است که هم احساس خوبی به شما می‌دهد و هم سالم است. شکلات تلخ یک سوپر فود است.یک تکه‌ 10 گرمی شکلات تلخ تقریبا 520 کالری دارد که برای افزایش وزن سالم عالی است. ضمناً همین شکلات تلخ پُر از آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب Heart و حس و حالتان است. زیاده‌روی نکنید؛ تنها 2 تا 3 تکه مکعبی در روز کافی است.

چربی‌های سالم

هرکسی که به‌دنبال تغذیه‌ سالم است این سوال را می‌پرسد که چه روغنی برای پخت و پز مناسب است؟ سوال مهم‌ این است که چه روغن سالمی برای پخت و پز کمکتان می‌کند تا وزن اضافه کنید؟ آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی چربی‌های سالمی هستند که پُرکالری‌اند. ضمنا کیفیت روغن مهم است که این نوع روغن‌ها از این نظر هم انتخاب‌های خوبی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟