درمان خشکی پوست دیگر کابوس نیست

استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین درمان‌هایی است که برای خشکی پوست مخصوصا خشکی پوست دست می‌توانید از آن کمک بگیرید.

 خشکی پوست کابوس بسیاری از آدم‌ها به خصوص خانم‌ها است و می‌تواند در هر قسمت از بدن مانند دست‌ها، آرنج، کمر، پاها، صورت و غیره دیده شود. با وجود کرم‌ها، لوسیون‌ها و به‌طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی که برای رفع خشکی پوست دست در بازار Store موجود است، همیشه استفاده از درمان‌های ساده و خانگی می‌تواند گزینه بهتر و ایمن‌تری باشد. این درمان‌ها طبیعی بوده و فاقد عوارض جانبی هستند. به خاطر داشته باشید این توصیه‌ها صرفا جهت اطلاع‌رسانی بوده و چنانچه مشکل شما ریشه در بیماری خاصی دارد حتما به پزشک Doctor متخصص مراجعه کنید.

به‌طور خاص دست‌ها قسمتی از بدن هستند که نسبت به سایر اعضا بیشتر و سریع‌تر در معرض خشکی قرار می‌گیرند. این خشکی می‌تواند ناشی از تماس دست با مواد شیمیایی، نور خورشید و عوامل مختلف دیگری باشد. در ادامه مطلب امروز با بهترین درمان‌های خانگی آشنا خواهید شد که استفاده از آن‌ها باعث نرم و لطیف شدن پوست دست‌های‌تان می‌شود.

۱- روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین درمان‌هایی است که برای خشکی پوست مخصوصا خشکی پوست دست می‌توانید از آن کمک بگیرید. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب مفید و آنتی‌اکسیدان است و این ترکیبات می‌توانند پوست بدن شما را کاملا نرم و لطیف کنند. خوش‌بختانه استفاده از این درمان طبیعی بسیار ساده است و کافی است تا قبل از حمام مقداری روغن زیتون فرابکر را روی نواحی خشک بمالید و ۷ دقیقه صبر کنید و بعد دوش بگیرید.

نکته:

- می‌توانید از روغن زیتون برای رفع خشکی پاها، صورت و حتی آرنج هم استفاده کنید.

- برای جایگزین می‌توانید قبل از حمام کردن، مقدار کمی شکر قهوه‌ای به روغن زیتون اضافه کنید و برای چند دقیقه به آرامی روی پوست دست‌تان ماساژ Massage دهید و بعد حمام کنید.

۲- شیر

شیر خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند به‌طور موثر درمان‌گر خارش ناشی از پوست خشک شما باشد. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در شیر می‌تواند پوست‌تان را به خوبی مرطوب و در نتیجه تقویت کند. یک تکه پارچه نرم و تمیز و یا اسفنج مخصوص شستشو را در شیر سرد فرو ببرید و روی پوست‌تان برای مدت زمان ۵ تا ۷ دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب ولرم آن را پاک کنید. به غیر از این روش می‌توانید ۲ قاشق غذا‌خوری شیر را با مقداری آب‌لیمو تازه و چند قطره گلاب مخلوط کنید و ۷ دقیقه روی پوست‌تان ماساژ دهید و بعد با آب سرد آن را بشویید. سعی کنید برای اثر‌بخشی لازم ۲بار در روز از این درمان استفاده کنید.

۳- عسل

آیا تا به حال از عسل برای تقویت پوست، مو و به‌طور کلی سلامت بدن‌تان استفاده کرده‌اید؟ عسل یکی از بهترین و شایسته‌ترین درمان‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این ماده جادویی خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند به شکل ایده‌آل پوست شما را مرطوب نگه دارد. علاوه بر این، عسل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگونی است که در حفظ سلامت پوست شما بسیار مفید هستند. برای استفاده از این درمان طبیعی کافی است تا قبل از حمام کردن، مقداری عسل را برای مدت زمان ۷ دقیقه روی تمام سطح بدن‌تان ماساژ دهید. این درمان پوست‌تان را مرطوب کرده و در صورت استفاده مداوم از آن برای همیشه از خشک شدن پوست نجات پیدا می‌کنید.

جدا از این شیوه درمانی، می‌توانید برای جایگزین مقداری روغن زیتون را با موم و عسل مخلوط کنید تا خمیر شوند. برای شروع، مقداری موم را با حرارت کم گرم کنید و زمانی که شعله را خاموش کردید روغن زیتون را به آن اضافه کنید. قبل از حمام کردن این مخلوط را ۷ دقیقه روی پوست‌تان ماساژ دهید و بعد دوش بگیرید.

۴- ماست

برای افزایش سلامت پوست بدن‌تان یا زیاد ماست بخورید و یا از آن به عنوان ماسک استفاده کنید. ماست خاصیت ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و همین موضوع آن را به یک درمان‌گر عالی برای رفع خشکی و خارش پوست تبدیل می‌کند. اما چطور از ماست استفاده کنیم؟

می‌توانید به سادگی مقداری ماست تازه را روی هر ناحیه از بدن‌تان که در آن احساس خشکی می‌کنید بمالید و بعد از ۷ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. ماست علاوه بر مرطوب کردن پوست آن را لایه‌برداری هم می‌کند. با از بین رفتن سلول‌های مرده و خشک روی سطح پوست، پوست‌تان دوباره شاداب و جوان می‌شود. روش دیگر، استفاده از ترکیب ماست با آب‌لیموی تازه، عسل و مقداری انبه له شده است. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۷ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و بعد با آب سرد آن را پاک کنید. سعی کنید از این درمان هفته‌ای یکبار استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟