با توجه به تشنگی تان آب بنوشید!

تصور عامه بر آن است که هر فرد باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد، اما در حال حاضر بسیاری این سختگیری را ندارند . بررسی یک مطالعه جدید در این زمینه و شناسایی مکانیسم بلع ممکن است روشن سازد که چرا محققین ، ما را از مصرف بیش از حد مایعات در حالی که تشنه نیستیم باز میدارند .

تصور عامه بر آن است که هر فرد باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد، اما در حال حاضر بسیاری این سختگیری را ندارند . بررسی یک مطالعه جدید در این زمینه و شناسایی مکانیسم بلع ممکن است روشن سازد که چرا محققین ، ما را از مصرف بیش از حد مایعات در حالی که تشنه نیستیم باز میدارند .

با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از وزن بدن انسان را آب تشکیل میدهد جای تعجب نیست که آب برای سلامت انسان بسیار ضروری است و به عملکرد جسمانی ما کمک میکند.

اما واقعا ما به چه مقدار آب در روز نیاز داریم ؟

در حالی که ممکن است شنیده باشید که هر فرد روزانه به هشت لیوان آب نیاز دارد ( و به عنوان قانون Law ۸ شناخته شده ) هیچ شواهد علمی که دقیقا مشخص کند چگونه این مقدار مصرف بهینه محاسبه شده وجود ندارد.

بر اساس مطالعات انجام شده تا به امروز ، موسسه پزشکی (IOM) توصیه میکند ، زنان باید حدود ۲/۲ لیتر از کل نوشیدنیهای روزانه (حدود ۹ فنجان ) و مردان حدود ۳ لیتر از کل مایعات روزانه (حدود ۱۳ فنجان ) آب و مایعات مصرف کنند . اما بر خلاف این توصیه ها و به اصطلاح قانون ۸ لیوان ، مطالعات جدید نشان میدهند ما باید تنها زمانی چیزی بنوشیم که تشنه هستیم ، پس از کشف این مکانیسم باعث شد مصرف آب آشامیدنی بیش از حد به چالش کشیده شود.

قشرجلویی نیمکره راست مغز مسئول مهار بلع برای آب اضافی است

در این مطالعه ، تیم تحقیقاتی از برخی شرکت کنندگان خواستند تا مقادیر زیادی از آب را در دو نوبت یکبار بلافاصله پس از ورزش Sport و زمانی که تشنه بودند و بار دیگر زمانی که اصلا تشنه نبودند بنوشند ، در هر یک از شرایط، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا چگونگی حالات خود را گزارش دهند آنها همگی بلع دشوار را هنگام نوشیدن آب اضافه اعلام کردند . در مقایسه با مصرف آب فقط بعد از ورزش ، شرکت کنندگان آن را سه برابر دشوارتر از از زمانی که تشنه بودند گزارش کردند .

در اینجا برای اولین بار تلاش برای بلع کامل ، پس از نوشیدن آب اضافی برای غلبه بر نوعی از مقاومت مشاهده شد ، میگوید این عمل با تصور ما که رفلکس بلع مهار می شود سازگار است . این تیم از تصویربرداری عملکردی بلع شرکت کنندگان تصویربرداری کرد ، این تصویربرداری به محققین اجازه اندازه گیری فعالیت مغز قبل از اینکه آب در هر شرایط آزمایشی بلعیده شود را داد.

آنها کشف کردند که مناطق خاصی از قشر جلویی نیمکره راست مغز به طور قابل توجهی زمانی که شرکت کنندگان برای نوشیدن آب اضافی تلاش میکردند فعالیت بالاتری را نشان داد . این پدیده بیانگر این است که آن منطقه از مغز که پیام مهار بلع را لغو می کند و اجازه می دهد تا مصرف آب بیش از حد باشد در این زمان بسیار فعال میشود .

نوشیدن بیش از حد آب می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند و به عنوان مثال به هیپوناترمی منجر شود که در آن سطح سدیم خون غیر طبیعی کم است.

مواردی وجود دارد که گفته شده ورزشکاران دو ماراتن پس از خوردن آب در شرایط خاص مرده اند ، چرا که آنها کورکورانه این توصیه ها را دنبال و به مراتب بیش از نیازشان آب نوشیده اند .

یافته های محققان نشان میدهد که بهتر است ما برای مصرف آب به نیاز بدنمان گوش دهیم و خود را با آن مطابقت دهیم .

اگر فقط آنچه بدن ما از ما می خواهد را انجام دهیم ، احتمالا انتخاب درستی خواهیم داشت با این حال تمام کارشناسان اشاره میکنند ، مصرف آب برای سلامت انسان ضروری است ، و گروههای خاصی مانند افراد مسن باید به اندازه کافی آب مصرف کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟