در مصرف ویتامین ها و مکمل ها زیاده روی نکنید

به گزارش  readersdigest در اینجا رایج‌ترین اشتباهات هنگام مصرف مولتی ویتامین‌ها معرفی شده است:مصرف مولتی ویتامین بدون مشورت با پزشک: استفاده از مولتی ویتامین، خطر ابتلا به بیماری یا مرگ و میر رو کاھش نمی دھد. بھترین و ایمن‌ترین راه برای دریافت ویتامین ھا و مواد معدنی، مصرف آنھا به صورت طبیعی و از طریق مواد غذایی است. مصرف همه مکمل‌ها باید تحت تجویز پزشک Doctor باشد.

مصرف خودسرانه کلسیم: مصرف بیش از حد کلسیم ھم می‌تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. مثلاً ممکن است که احتمال بروز آترواسکلروزیس یا مسدود شدن سرخرگ ھا را افزایش بدھد. برخلاف مکمل کلسیم، خوردن مواد غذایی غنی از کلسیم، مشکلی ایجاد نمی‌کند و اثر محافظتی ھم دارد.

زیاده روی در مصرف مکمل ھا و ویتامین ھا: اگر چیزی خوب است، دلیل نمی‌شود که مصرف بیش از حد از آن چیز ھم خوب باشد. استفاده از مقادیر زیاد ویتامین ھا، به خصوص ویتامین E و ویتامین A، از ما در برابر بیماری قلبی محافظت نمی‌کند و حتی ممکن است که خطر مرگ را بالا ببرد.

مصرف بی رویه مکمل آھن: مکمل آھن به منظور درمان علائم کم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اگر در مصرف آن زیاده روی شود، اثرات جانبی به دنبال خواھد داشت. توصیه می‌شود که مدتی در بین ھر دوز آھن، فاصله گذاشته شود تا جذب آن بھتر صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟