بیش از دو سوم مادران انگلیسی به افسردگی پس از زایمان مبتلا هستند

نتایج یک بررسی در انگلیس نشان داد که بیش از یک سوم مادران مشکلات سلامت روان را تجربه می‌کنند.در این بررسی که به صورت آنلاین روی ۱۸۰۰ مادر انگلیسی انجام گرفت مشخص شد بیش از یک سوم مادران، مشکلات سلامت روان مرتبط با نقش مادری را تجربه می‌کنند.

همچنین در این مطالعه آمده است پدران در این کشور حدود ۱۷ درصد دچار مشکلات مشابه می‌شوند. علاوه بر این، بیش از دو سوم مادرانی که به دلیل ابتلا به مشکلات سلامت روان به متخصص مراجعه می‌کنند از بیماری‌هایی همچون استرس حاد، اضطراب شدید و افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند.

از سوی دیگر بسیاری از پدر و مادرهای شرکت کننده در این مطالعه گزارش کرده‌اند که معمولا مهارت‌های والدینی و بچه‌داریِ آنها از جانب بسیاری از اطرافیانشان مورد انتقاد قرار می‌گیرد. بر همین اساس مادران شرکت کننده در این مطالعه اظهار داشتند که والدینشان، بیشترین انتقاد را از شیوه فرزندداریِ آنها دارند و پس از آن همسرانشان در رتبه دوم قرار گرفته و دیگر اعضای خانواده در رتبه‌های بعدی، منتقدترین افراد نسبت به رفتارهای مادرانه‌شان هستند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین مادران شاغل مشکلاتی نیز را در محیط کار خود تجربه می‌کنند. حدود ۳۰ درصد مادران اعلام کردند پس از تولد فرزندشان رفتارهای تبعیض آمیزی را در محیط کار مشاهده کردند در حالی که این رقم در مورد پدران شاغل ۱۴ درصد بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟