تاثیر  آلودگی نوری بر الگوی خواب

بررسی‌ها نشان می‌دهد: آلودگی نوری در سراسر جهان به وضعیت هشداردهنده‌ای رسیده است و می‌تواند بر الگوی خواب بشر و حیات وحش تاثیر بگذارد.

 در یک بررسی آمده‌است: جهان به وضعیت فزاینده آلودگی نوری هنگام شب رسیده است که این تغییرات نقش مخربی در الگوی خواب انسان دارد علاوه بر آن بشر را از دیدن ستاره‌ها محروم می‌سازد.بررسی‌ها حاکی از آن است در فاصله‌ سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سطحی از زمین که هنگام شب با نور مصنوعی روشن شده سالانه افزایش بیش از دو درصدی داشته‌ است.

محققان معتقدند: در نتیجه این آلودگی نوری الگوی خواب انسان‌ها مختل شده و اثرات مخربی بر سلامت و آسایش آنان گذاشته‌ است. همچنین بر اثر این تغییرات، اکوسیستم‌ها در معرض خطر قرار دارند زیرا این تغییرات بر روند تولید مثل پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و خفاش‌ها و الگوی مهاجرت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گفته کارشناسان در صورتی‌که این روند ادامه پیدا کند تماشای ستارگان در آسمان شب از شهرها به سختی امکان‌پذیر خواهد بود.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان اظهار کردند: آلودگی نوری در برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا رو به افزایش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟