چرا ورزش کردن به دیابتی ها توصیه می شود

 بسیاری از افراد مبتلا به دیابت Diabetes نوع دو، عمدتاً مشکل اضافه وزن هم دارند و از این رو، ورزش کردن برای این افراد امری اجتناب‌ناپذیر است. این افراد با تحرک و ورزش عملاً عملکرد انسولین خود را بالا می‌برند و به تنظیم قند خون‌شان کمک می‌کنند.

 به گفته انجمن دیابتی‌های امریکا (به نقل از هلث نیوز) ورزش‌های هوازی برای افراد دیابتی مفید است و نباید بیشتر از دو روز انجام این ورزش‌ها را به تعویق انداخت، پیاده روی یکی از سبک‌ترین ورزش‌های دسته هوازی است که تنها به یک جفت کفش ورزشی و محلی برای راه رفتن نیاز دارد.

براساس یافته‌های پزشکان(physicians)، افراد دیابتی 3 تا 5 بار در هفته و هر بار حدود نیم ساعت باید ورزش کنند. البته پیش از تنظیم برنامه ورزشی بهتر است با پزشک Doctor خود مشورت کنید تا میزان روز و ساعتی را که می‌توانید ورزش کنید برایتان مشخص کند.

هر ورزش هوازی که انجام می‌دهید بهتر است در روزهای اول سرعت و زمان کوتاهی داشته باشد به مرور زمان توانایی شما برای انجام ورزش بالاتر رفته و می‌توانید زمان و شدت ورزش را افزایش دهید. ورزش کردن علاوه بر تنظیم قندخون، در کنترل فشار خون هم مؤثر است و به کاهش وزن هم کمک می‌کند و در عین حال سبب کاهش (Decrease)استرس هم می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟