ورزش بیش از حد مردان سفیدپوست منجر به عوارض قلبی می‌شود

به گزارش  تک تایمز، بر اساس پژوهش جدید، ورزش Sport فیزیکی قطعا دارای فهرستی طولانی از منافع است، اما انجام بیش از حد آن ممکن است به مشکلات قلبی منجر شود.چیزی که این یافته را جالب‌تر می‌کند، این است که ظاهرا ارتباط بین تمرینات ورزشی بیش از حد و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی تنها در مردان سفید پوست دیده می‌شود.

طبق این پژوهش جدید توسط یک تیم از محققان از دانشگاه ایلینوی شیکاگو، مردان سفیدپوست که سه برابر بیشتر از دستورالعمل‌های تایید شده (150 دقیقه در هفته) ورزش می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که دچار انسداد شرایین شوند.محققان تصلب عروق کرونری (CAC) بیش از 3000 مرد سفید و سیاه 18 تا 30 ساله را از بیرمنگام، آلاباما، شیکاگو، مینیاپولیس، اوکلند و کالیفرنیا طی یک دوره 25 ساله بررسی کردند.

"CAC" اندازه‌گیری کلسیم و پلاک در عروق قلب و تشخیص حضور آن از طریق روش‌هایی نظیر یک سی‌تی اسکن ساده است که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودن فرد را هشدار می‌دهد.این مردان با توجه به میزان دقیقه‌های تمرین هفتگی به سه گروه تقسیم شدند. میزان فعالیت گروه اول به 150 دقیقه نمی‌رسید، گروه دوم به این عدد رسیدند و گروه سوم بیش از 450 دقیقه در هفته تمرین ورزشی انجام می‌دادند.

پروفسور "دیپیکا لادو" از بخش علوم بهداشت کاربردی در دانشگاه ایلینوی گفت: ما انتظار داشتیم که فعالیت بدنی بالاتر در طول زمان با کاهش عوارض قلبی همراه باشد. اما نتایج شگفت انگیز بود.محققان کشف کردند که گروه سوم، یعنی افرادی که بیش از حد فعالیت می‌کنند، نسبت به افرادی که در گروه اول قرار دارند، در سن 43 تا 55 سالگی 27 درصد بیشتر دچار تصلب شرایین شدند.

همچنین شگفت آورتر این واقعیت است که مردان سفیدپوست که بیش از 150 دقیقه در هفته تمرین می‌کنند، نسبت به مردان سیاه پوست، 86 درصد بیشتر دچار گرفتگی عروق شدند.محققان دریافتند که تعهد شدید به ورزش موجب فشار بر روی شریان‌ها می‌شود که در نهایت می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به CAC منجر شود.

با این حال محققان هشدار دادند که مردم نباید از انجام ورزش صرف نظر کنند، بلکه باید اطمینان پیدا کنند که این کار را در حد توصیه شده انجام می‌دهند.میزان مناسب ورزش می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس کمک کند و موجب طول عمر شود.محققان همچنین دریافتند که بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی حدود ساعت 6:30 بعد از ظهر، بعد از صرف یک نوشیدنی و قبل از خواب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟