گوش دادن به پادکست ها حین دویدن به عملکرد فیزیکی صدمه می زند

به گزارش روزنامه تلگراف، در جهان به شدت شلوغ امروز، گوش دادن به یک پادکست، تماشای یک برنامه مستند و یا حتی فراگیری یک زبان خارجی حین ورزش Sport کردن می تواند استفاده بهینه از زمان تلقی شود.

اما نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد زمانی که بدن مجبور است یک فعالیت ذهنی را همزمان با یک فعالیت فیزیکی انجام دهد، مغز برنده می شود و عملکرد فیزیکی آسیب می بیند.محققان دانشگاه کمبریج در این مطالعه درصدد محاسبه اختلاف میان ظرفیت فیزیکی و ذهنی در زمانی برآمدند که بدن و مغز هر دو مجبور می شوند به شدت کار کنند.

آنها از ورزشکاران نخبه باشگاه قایقرانی دانشگاه کمبریج خواستند تا حین پارو زدن شدید با یک دستگاه پاروزنی، در یک آزمون فراخوانی ذهنی نیز شرکت کنند.بر اساس نتایج این بررسی، عملکرد ذهنی و فیزیکی همه ورزشکاران افت کرد اما بیشترین آسیب متحمل توانایی پارو زدن آنها شد.

این یافته ها نشان می دهد ورزشکارانی که علاقمند به تقویت عملکرد فیزیکی خود هستند، باید ذهن خود را آرام کنند و برای این منظور خاموش کردن دستگاه هایی که موجب حواس پرتی می شوند، مانند پادکست ها، می تواند کمک کننده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟