مکمل های ویتامین خطرناک را بشناسید

مصرف مکمل و قرص‌های ویتامین احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های مرگبار را افزایش می‌دهد.مکمل‌های ویتامینی در شکل‌ها و شیوه‌های مصرف متنوع در بازار‌های جهانی تولید می شوند؛ بنا بر آمار‌ها آمریکایی‌ها به دلیل مصرف بیش از حد این مکمل‌ها در معرض مگا دوز قرار دارند و احتمال بروز بیماری هایی همچون سرطان، آلرژی، نارسایی کلیوی و ایست قلبی در آنها وجود دارد.

مکمل‌های ویتامینی معمولاً گروه وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را شامل می‌شود که با ترکیب و مقدار‌های خاصی در یک دارو به صورت کپسول خوراکی، مایع و حتی تزریقی وجود دارند، یکی از مهم ترین عنصر‌های تشکیل دهنده مکمل‌های ویتامینی، منیزیم است.

این ماده هم به صورت ترکیب با سایر ویتامین‌ها و هم به صورت مجزا وجود دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. از جمله مواد غذایی حاوی منیزیم طبیعی می‌توان شکلات سیاه، آووکادو، آجیل، حبوبات، دانه غلات، برخی ماهی‌های روغنی و موز را نام برد.اما پژوهش‌های جدید توسط دانشمندان علوم مغز و اعصاب نشان داده است، مصرف این ماده معدنی به صورت طبیعی یا از طریق مکمل ویتامینی می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله، استرس و نگرانی و حتی زوال عقل شود.در عین حال مصرف بیش از حد منیزیم نیز می‌تواند سبب اوردوز این ماده در بدن و آسیب به مغز شود.

کارشناسان به افراد، به ویژه سالمندان توصیه می‌کنند چنانچه مکمل ویتامینی مصرف می‌کنند به طور منظم وضعیت ویتامین‌ها و مواد شیمیایی در بدن خود از طریق انجام آزمایش خون را بررسی کنند تا دچار مصرف بیش از حد و به دنبال آن بروز عوارض جانبی ناخواسته نشوند.این نتایج حاصل تحقیق دانشگاهی در کشور هلند در خصوص کمبود و یا اوردوز مصرف مکمل‌های خوراکی بر بدن سالمندان و میزان محافظت یا اثر پذیری آن‌ها از بیماری‌ها است و در مجله اعصاب (Neurology) به چاپ رسیده است.

ابتلا به بیماری‌های مرگبار تنها به دلیل کمبود مواد معدنی یا ویتامینی در بدن نیست و به عامل‌های متعددی از جمله سبک زندگی، مصرف سیگار، سن، رژیم غذایی، ورزش Sport منظم، استرس، سابقه بیماری، ضربه مغزی و مواردی از این دست وابسته است، اما کمبود برخی املاح و مواد ویتامینی نیز در بروز آن موثر است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن جوان خرگوش زایید ! + عکس

جدایی آیدا از نابغه هسته ای در تهران / راز بیماری «سگ سیاه» چه بود؟

بازیگر جذاب زن یک روز در هفته روزه می گیرد تا عمر طولانی داشته باشد + عکس

وقتی وارد باغ خودم شدم دختر و پسرهای نیمه عریان را در حال رقص دیدم !

عروس 16 ساله از کثافتکاری های شوهرش پشت شمشادهای خیابان مرزداران تهران خبر نداشت! + عکس

آخرین خبر از گم شدن جنجالی 2 پسر یاسوجی / پدران نگران کمک خواستند +عکس

بازیگر زن سرشناس با یخ خودش را سیر می کند + عکس

خائن بودن یک زن به شوهرش سمیرای بی گناه را به دردسر انداخت!

انتشار اولین عکس از قاضی شیطان صفت و قاضی فاسد + جزییات

درگذشت کاوه سلطانی! / زمان و علت مرگ مشخص نیست! + عکس

2 پسر شیطان صفت دختری را در سرویس بهداشتی دانشگاه گیر انداختند + عکس

تجاوز به جسد دختر باکره در سردخانه / وقتی او را دیدم از خود بی خود شدم ! +عکس

کدخبر: 310997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟