هلسینکی کجاست؟

آنچه درباره هلسینکی اهمیت دارد، استاندارهای بالای شهری و امید به زندگی است.

به گزارش رکنا ، برای رسیدن به پرسش هلسینکی کجاست؟ باید بدانیم که این شهر با قرار گیری در نزدیکی شهرهای استونی، استکهلم و سن پترزبورگ بافتی شبیه به شهرهای اروپای شرقی و غربی دارد. شهری که با سفر به آن از دغدغه‌های شهرهای شلوغ خبری نبوده و می‌توان از فضای سبز و بناهای تاریخی آن لذت برد. هلسینکی شهری برای دوستداران موسقی و شهری برای علاقه‌مندان هنر و موزه‌های هنری است.

آنچه درباره هلسینکی اهمیت دارد، استاندارهای بالای شهری و امید به زندگی است.

فنلاند کجاست؟

جمهوری فنلاند در شمال اروپا با نروژ، روسیه و سوئد مرز مشترک دارد. در غرب و جنوب این کشور نیز خلیج بوتنی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک قرار گرفته است. هشتمین کشور اروپا از نظر مساحت کمترین میزان تراکم جمعیت را دارد. یک سوم از خاک کشور فنلاند در نیمه بالای مدار زمین قرار گرفته و پس از ایسلند شمالی‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. این موقعیت جغرافیایی منجر به غروب نکردن خورشید در نصفی از تابستان و طلوع نکردن آن در نیمی ‌از زمستان در شهرهای شمالی فنلاند می‌شود. به طور کلی فنلاند تابستان‌های گرم و کوتاه دارد. زمستان‌ها در فنلاند نیز بسیار طولانی و طاقت فرسا خواهد بود. مردم فنلاند به زبان فنلاندی و سوئدی سخن می‌گویند و اکثرا پیرو آیین مسیحیت هستند.

فنلاند در طول تاریخ جزئی از کشور سوئد بوده است. پس از آن در زمان امپراتوری تا انقلاب روسیه جزئی از خاک روسیه می‌شود. این امر منجر به تغییراتی در ساختار بعضی از شهرهای فنلاند از جمله هلسینکی می‌شود. شهر پرجمعیت هلسینکی پایتخت فنلاند است.

زندگی در فنلاند برای ایرانیان

واحد پول این کشور که جزئی از اتحادیه اروپا و پیمان نامه شینگن است، یورو می‌باشد.

فنلاند یکی از کشورهایی است که رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است. در سال‌های اخیر این کشور فرصت مهاجرت و صدور ویزا را فراهم آورده است. ثبت شرکت، خرید ملک، تحصیل، ازدواج یا تولد، کاریابی و کارآفرینی از جمله راه‌های مهاجرت به فنلاند است.

فنلاند از نظر اقتصادی و صنعتی موفق است. میزان دستمزد در آن بر اساس مهارت فرد تعیین شده و متفاوت است. دانشگاه‌های فنلاند از جمله دانشگاه هلسینکی از نظر رتبه جایگاه جهانی دارند و تحصیل در آن رایگان نخواهد بود. باید بدانید فنلاند از تهران یک ساعت و نیم عقب‌تر است. در سفر به این کشور می‌توانید برای آسودگی خود نقشه فنلاند به فارسی را همراه داشته باشید.

واحد پول این کشور که جزئی از اتحادیه اروپا و پیمان نامه شینگن است، یورو می‌باشد. زندگی در این کشور هزینه‌های زیادی دارد. برای اقامت دائم در فنلاند به سه سال زمان نیاز است. امکان درخواست اخذ پاسپورت این کشور نیز به پنج سال زمان نیاز دارد. یکی از بهترین شهرهای فنلاند برای زندگی، کار و تحصیل هلسینکی می‌باشد. اولو، ییواسکیلا، تورکو و تامپره در این فهرست در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. پرسش هلسینکی کجاست؟ در ادامه پاسخ داده شده است.

هلسینکی دروازه کشورهای آسیایی و اروپایی

بزرگترین شهر فنلاند با کلانشهرهای اسپو، وانتا و کاونیاین در جنوب این کشور قرار دارد. مرکز امور سیاسی پارلمانی، آموزشی و تحقیقاتی، امور مالی و فرهنگی کشور فنلاند شهر پرجمعیت هلسینکی است. فرودگاه بین المللی وانتا، هلسینکی را دروازه کشورهای آسیایی و اروپایی تبدیل نموده است. بدون شک زندگی در هلسینکی با داشتن سیستم جاده‌ای و شبکه حمل و نقل عمومی‌کارآمد، امنیت کامل، احترام به حقوق مذهبی و اجتماعی هر فرد، امکانات ورزشی و تفریحی، زندگی به دور از هیاهو و استرس خواهد بود. در سفر به این شهر می‌توانید از رستوران‌های متنوع استفاده و غذاهای دریایی را امتحان کنید. جشنواره ماهیگیری و خرچنگ و بازار شاه ماهی بالتیک از جمله جشن‌های جالب این شهر است.

آب و هوای هلسینکی

در هلسینکی هر چهار فصل زیبایی‌های خود را دارد. در زمستان‌ها تفریحات برفی و ورزش‌های زمستانی، در ماه‌های دسامبر تا مارس فراهم است. در آوریل تا مه تجربه هوای بسیار مطبوع و تماشای سرسبزی طبیعت در فصل بهار را پیش رو خواهید داشت. تفریح‌ها و جشنواره‌های متنوع در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست زینت بخش روزهای بلند و گرم تابستان است. بهترین زمان سفر به این شهر و لذت بردن از دریا ماه آگوست است.

در هلسینکی هر چهار فصل زیبایی‌های خود را دارد.

دیدنی‌های هلسینکی

خیابان‌های اصلی این شهر پر از موزه و آثار باستانی است. ساختمان هنر نو و موزه ملی هنر، کلیسای راک، قلعه سوئدی، موزه ملی هنر فنلاند با مجموعه‌ای از آثار فرهنگی و قوم شناسی فنلاند، منطقه محافظت شده پارک مرکزی هلسینکی، پارک تفریحی لیناماکی، منطقه‌ی ساحلی هیتنیمی، بازارشناخته شده‌ بدون سقف هلسینکی، ورزشگاه المپیک، موزه شهرداری هلسینکی و …. از جمله جاذبه‌های این شهر است. برای کاهش هزینه‌های سفر به این شهر می‌توان کارت سفر تهیه نمود. این کارت برای مسافرت‌های درون شهری با اتوبوس، قطار، مترو، تراموا و کشتی است.

جشنواره فیلم هلسینکی

یکی از رویدادهای بین المللی در شهر هلسینکی، جشنواره فیلم هلسینکی است. این جشنواره با هدف معرفی هنر فیلمسازی، فیلم‌هایی که علاوه بر جذابیت‌های بصری، خلاقانه و بحث برانگیز باشند، در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره همواره استعدادهای آینده‌دار صنعت سینما را به مخاطبان خود معرفی نموده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

نویسنده: غزال بهپور

کدخبر: 665509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟