پروازهای کامباز چیست و برای چه مسافرانی مناسب است؟

پرواز کامباز چیست؟

پرواز کامباز که معادل فارسی Open Jaw است، به بلیط هواپیمایی اشاره می کند که هر مسافری با خرید آن مجاز به شروع سفر در مقصدی مشخص به سمت 2 یا 3 مقصد متفاوت دیگر تنها با خرید یک بلیط هواپیما است. معمولا مسافرانی که قصد سفر به مقصدی مشخص را دارند، از این بلیط برای سفرشان استفاده نمی کنند. بلیط هواپیما کامباز برای مسافرانی مناسب است که یا کثیرالسفر هستند و یا قصد سفرهای تفریحی به نواحی مختلف را در یک بازه زمانی مشخص دارند. مشکلی که وجود دارد این که معمولا مسافران زیادی این نوع بلیط هواپیما را به خوبی نمی شناسند.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا مسافر با خرید چند بلیط یک سره کار خودش را راحت تر پیش نمی برد باید بگوییم که با خرید این نوع از بلیط هواپیما اولا، زمان کمتری را برای خرید بلیط صرف خواهید کرد و دوما، برنامه ریزی مشخصی برای سفر به هر مقصد خواهید داشت و امکان پیدا نکردن بلیط هواپیما و یا با مسائلی همچون افزایش نرخ پرواز در زمان های مختلف روبرو نخواهید شد. آخرین و مهم ترین خرید بلیط هواپیما کامباز برای سفر در چندین مقصد خاص این است که تنها یک بار برای خرید بلیط هواپیما هزینه خواهید کرد و هزینه خرید چندین بلیط مختلف به مقاصد مختلف را پرداخت نخواهید کرد و به این صورت در هزینه های سفرتان، صرفه جویی شده است. در ضمن با خرید این نوع از بلیط هواپیما، بخشی از هزینه‌ های احتمالی که ممکن است ناشی از تاخیر یا کنسل شدن پرواز مورد نظر باشد نیز به هیچ عنوان به مسافر تحمیل نخواهد شد.

یکی از نکات مهمی که در زمینه خرید بلیط هواپیما Open Jaw وجود دارد این است که شما برای خرید این نوع از بلیط هواپیما، به کدام شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مراجعه کنید. این خیلی مهم است که شما در زمان خرید بلیط هواپیما خود از جایی خریدتان را انجام بدهید که سازمان بزرگ و معتبر باشد که گستره بالایی از خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد و فروش انواع بلیط های هواپیما را پشتیبانی نماید. همچنین خدماتی همچون پشتیبانی شبانه روزی در تمامی روزهای هفته هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین باید جز خدمات دریافتی مسافرین باشد زیرا یکی از مهم ترین ویژگی های یک شرکت خوب و معتبر گردشگری، همراهی همیشگی مسافرانش مخصوصا در مواردی همچون سفر با بلیط های کامباز است.

حال شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که برای چه به این پرواز، کامباز یا Open Jaw می گویند؟ باید بگوییم که این اسم اقتباسی از خطوط پروازی و مقاصدی است که پرواز Open Jaw در بر می گیرد. در واقع اگر بین این مقاصد را با یک خط فرضی مشخص کنیم، تصویی شبیه به دهان باز یک تمساح به دست خواهد آمد! به همین خاطر بود که اسم این نوع از پروازها را دهان باز یا همان کامباز گذاشته اند.

پروازهای کامباز چیست و برای چه مسافرانی مناسب است؟

انواع بلیط های پرواز Open Jaw

اگر می خواهید به سفری بروید که چندین مقصد مختلف را در بر می گیرد و خواهان خرید بلیط هواپیما Open Jaw و یا همان کامباز هستید، باید بدانید که بسته به برنامه سفر شما و انتخاب مقاصدتان، 3 نوع مختلف از این نوع بلیط هواپیما تعریف شده است.

بلیط هواپیما Open Jaw معمولی

با خرید این نوع از بلیط هوایپما، مسافر می تواند از مبدا خود به سمت مقصد شماره 1 برود و در زمان برگشت، از فرودگاهی متفاوت در شهر شماره 1 به سمت مقصدی دیگر باز گردد. مثلا تصور کنید که شما از فرودگاه استانبول می خواهید به فرودگاه دبی بروید. با خرید این نوع بلیط می توانید در هنگام برگشت از فرودگاه آل مکتوم دبی به آنکارا باز گردید. با این بلیط شما می توانید بین 3 مقصد مختلف، پرواز کنید.

بلیط هواپیما Open Jaw با مقصد متغیر

اگر بلیط هواپیما Open Jaw با مقصد متغیر را خریداری کنید باید از سمت شهر شماره 1 به مقصد شهر شماره 2 پرواز کنید و برای برگشت از شهر شماره 3 به مقصد شهر شماره 1 بازگردید. معمولا خرید این نوع از بلیط هواپیما به کسانی توصیه می شود که قصد سفر به چند مقصد تفریحی را دارند.

بلیط هواپیما Open Jaw دوگانه

خرید این نوع از بلیط هواپیما Open Jaw به آن دسته از مسافرینی توصیه می شود که می خواهند در بین 2 مبدا و 2 مقصد مختلف، سفر کنند. از آن جایی که با خرید بلیط هواپیما Open Jaw دوگانه در بین 4 شهر مختلف جا به جا می شوید، باید بلیط هواپیما خود را یا مستقیما از ایرلاین ها تهیه نمایید یا این که با اتکا به روشی ساده تر، به شرکت مسافرتی و خدمات گردشگری مراجعه کنید که طرف قرارداد بسیاری از ایرلاین های مختلف است و فروش و خدمات رسانی به طیف بزرگی از انواع مختلفی از بلیط هواپیما را پشتیبانی می نماید.

در این مقاله، همه چیز را درباره بلیط هواپیما کامباز یا Open Jaw برایتان گفتیم. باز هم پیشنهاد می کنیم تا اگر به این صورت می خواهید سفر کنید، خدمات خرید بلیط هواپیما خود را از شرکتی معتبر که پشتیبانی خوبی ارائه می نماید، دریافت نمایید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

کدخبر: 543504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟