مجموعه گردشگری بم منحصر بفرد است

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه ظرفیت های بم این شهرستان را به یک مجموعه کامل گردشگری منحصر بفرد تبدیل کرده گفت: وجود ارگ تاریخی ، قنوات اکبرآباد و قاسم و کوچه باغ ها می تواند هر گردشگری رو به سوی این شهرستان سوق دهد.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته پایگاه ثبت جهانی بم فعالیت های زیادی را در راستای مرمت و بازسازی ارگ تاریخی این شهرستان انجام داده است که دنیا به این زحمات و فعالیت ها تعظیم می کند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی تاکید کرد: فعالیت های انجام شده توسط پایگاه ثبت جهانی بم موجب شد که ارگ تاریخی دوباره قد علم کند.

وی ادامه داد: حال نوبت مسوولان و مدیران شهرستان بم است که وارد عرصه عمل شوند و ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی آن را بیش از گذشته معرفی کنند تا بار دیگر شکوه این بنای تاریخی به رخ جهانیان کشیده شود.

عزیزی گفت: با حضور مدیر بومی در پایگاه ثبت جهانی بدون شک مسئولیت ها سنگین تر خواهد شد و مسوولان این شهرستان باید دراین زمینه قوی تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دنیا به دنبال ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر هستند، افزود: شهرستان بم دارای ظرفیت های خاص گردشگری است که ارگ تاریخی بم نمونه این ظرفیت ها است.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی بیان کرد: ارگ تاریخی بم برای مردم دنیا و ایران ارزشمند است و باید همه ما در حفظ و بازسازی آن سهیم باشیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان بم شاهد یک تیم تخصصی و مدیریت اجرایی خوب هستیم که برگزاری این مراسم می تواند فتح بابی برای بازگرداندن حیاتی دوباره در رگ های ارگ تاریخی بم باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟