در هتل علی بابا ربات ها پذیرایی می کنند+ عکس

گروه شرکت‌های علی بابا از هتل پیشرفته‌ی خود رونمایی کرد! امکانات مدرن هتل فلای‌زو (Flyzoo) باعث شده تا به آن لقب «هتل آینده» را بدهند. برند علی بابا که بیشتر با عنوان غول تجارت الکترونیک چین شناخته می‌شود، از جدیدترین فناوری‌‌های روز مثل هوش مصنوعی استفاده کرده است تا نه تنها ارائه‌ی خدمات را به مسافران تسهیل کند، بلکه این امکانات را به عنوان یک ویژگی برای جذب گردشگران نیز در نظر گرفته است.

علی بابا، این هتل پیشرفته را در شهر هانگژو در استان ژجیانگ ساخته است. از امکانات پیشرفته‌ی هتل می‌توان به پذیرش مهمان‌ها بدون نیاز به صحبت کردن اشاره کرد. مسافرانی که اتاق رزرو کرده‌اند، مستقیم به ورودی اتاق خود مراجعه می‌کنند و سیستم تشخیص چهره، در اتاق را برای آن‌ها باز می‌کند. ربات‌ها در هر جای هتل مشغول به کار و کمک به مسافران هستند. برای مثال، ربات‌های راهنما در پیدا کردن اتاق‌ها مسافران را همراهی می‌کنند.

هتل فلای‌زو (Flyzoo)

ربات‌ها با دریافت اطلاعات از مسافران و از طریق شناسایی چهره یا سایر اطلاعات بیومتریک، می‌‌توانند آن‌ها را بشناسند.

کارهای معمول دیگری مثل کنترل دما، نور و درخواست هرگونه خدمات، به راحتی و با استفاده از دستور صوتی قابل انجام است. ویژگی خاص هتل پیشرفته علی بابا، سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Tmall Genie» است. این سیستم مثل یک خدمتکار هوشمند از مسافران دستور می‌گیرد و کارهایی مثل اطلاع‌رسانی و خرید را انجام می‌دهد.

این هتل دارای ۲۹۰ اتاق و ۷ اتاق با دکوراسیون ویژه است؛ اپلیکیشنی هم دارد که مسافران به کمک آن می‌توانند دستورات، خرید‌ها و سفارش‌های خود را پیگیری کنند.

در رستوران هتل هم ربات‌ها در کنار کارکنان انسانی خدمت‌رسانی می‌کنند. سفارش‌ها را بدون نیاز به کنترل کننده‌ای به میزهای مشتریان می‌رسانند و در نظافت کمک می‌کنند.

گروه‌ شرکت‌های علی بابا در ۲۰ سال گذشته رشد پرشتابی را تجربه کرده است و حالا قصد ورود به حوزه‌های تجاری دیگر را دارند. شاید این هتل هم نقطه‌ی شروعی برای علی بابا است تا با ورود به صنعت گردشگری تحولات بزرگی را ایجاد کند. آیا به نظر شما چنین هتلی جذاب است و این ربات‌ها می‌توانند کاملا جای نیروی انسانی را بگیرند؟ آیا نگرانی در مورد بیکار شدن نیروی انسانی در اینجا کاملا نادیده گرفته شده است؟ نظر شما چیست؟

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟