مژه های تان از سرما در این روستا یخ می زند+عکس

سردترین-نقطه-جهان

روستایی در کشور روسیه وجود دارد که در زمستان دمای آب و هوا به 76 درجه زیر صفر می رسد و به عنوان سردترین نقطه جهان شناخته شده است.

سردترین نقطه جهان دهکده یا روستای اویمیاکن در روسیه

آیا تا به حال تصور کرده اید در مکانی زندگی کنید که از شدت سرما مژه های شما یخ بزند؟ در این بخش از سرگرمی Hobby نمناک شما را با روستایی آشنا می کنیم که سردترین نقطه جهان به شمار می رود. "oymyakon" این دهکده سردترین نقطه جهان و محل سکونت در زمین است چراکه در زمستان درجه حرارت آنجا ((قطب سرد))، به 76- درجه فارنهایت و یا همان 60- درجه سانتی گراد می رسد.

در این روستا، آب رودخانه یخ نمیزند و فریز نمی شود اما زمین در عمق 5000 فوتی یخ می زند و تحت تاثیر فشار زمین، آب به سطح می رسد.

سردترین نقطه جهان

در زبان محلی، تانگوس به معنی (رودخانه یخ نزده) یا (جایی که ماهی ها در زمستان در آن زندگی می کنند)، است. در این محل باد نیست ،آب و هوا همیشه آفتابی است و می توان اسب سواری کرد و از آن لذت برد. در زمستان کت هایی به ضخامت 4 اینچ هم جوابگوی سرمای این منطقه نمی باشد.

در دمای منفی 75 درجه آنجا ، یک فرد بدون محافظت ممکن است در عرض چند ثانیه حتی با یک باد تصادفی دچار آسیب شود و سرمای شدید بخورد . دماسنج در آنجا یخ می زند و آب در حال جوش پخش در هوا نیز، به سرعت به یک تکه برف یا یخ تبدیل می شود .

اکثر اتومبیل ها در این نوع آب و هوا روشن نمیشوند و مدلهایی مانند :(اورال و یو ای زد روسی) از طریق باز کردن شمع و آتش زدن آن، قابل استفاده می باشند .

تمام سوغاتی ها در این شهر با شماره منفی 71/2سانتی گراد در سال 1926 توسط سر جی اوبرو شو ثبت شده است، که نشان دهنده گرم ترین درجه این شهر می باشد . اما در چنین شرایط ظاهرا غیر انسانی، مردم محلی آنجا موفق به یافتن یک سازش با طبیعت شده اند.

ساکنان آنجا از هوا و آب پاک و تمیز، سبک زندگی فعال و غذای سالم لذت می برند. رژیم غذایی اصلی آنها ماهی، گوشت اسب و محصولات لبنی است. آنها با جمع آوری توتهای وحشی، کمبود میوه را جبران می کنند .اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟