شهر قلعه های باستانی

روسیه پهناورترین کشور جهان می باشد که در آسیای شمالی قرار دارد و با اقیانوس آرام شمالی و منجمد شمالی و همچنین دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک هم مرز آبی است.یکی از دیدنی های مسکو ، قلعه ای باستانی به نام کاخ کرملین است که محل سکونت رئیس جمهور روسیه و قوه ی اجراییه ی این کشور است و شهرت خاصی در روسیه و برای گردشگران دارد.

خطوط عبور و مرور مرزی و غیر مرزی در این کشور و شهر، شامل 4 فرودگاه است که به همراه 9 مترو و ایستگاه راه آهن توریست ها را بین کشورهای مختلف جابجا می کند.مترو مسکو بعد از مترو توکیو با 185 ایستگاه بیشترین مسافران را در دنیا جا به جا می کند و رتبه دوم را داراست.

شهر مسکو رتبه خوبی از نظر مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی در جهان دارد و از نظر امکانات ورزشی در جایگاه قابل اهمیتی در دنیا قرار دارد. در شهر مسکو بزرگترین واگن های حمل و نقل توسط یک مجتمع حمل و نقل بین المللی به نام «متروی مسکو» تولید می شود.

جاهای دیدنی شهر مسکو و میدان سرخش

میدان سرخ ، میدان اصلی مسکو است که خیابان های اصلی و بزرگراه های روسیه به این میدان متصل می شوند. میدان سرخ قلب Heart کشور روسیه است و وقایع تاریخی بسیاری را در سینه خود محفوظ کرده است.

کاخ های کرملین از جاذبه های دیدنی شهر مسکو

یکی از جاذبه های معروف در مسکو کاخ کرملین است که پربازدیدترین نقطه در این شهر است. این کاخ در قسمت شرقی میدان سرخ قرار دارد و میزبان تزارهای روسیه بوده است. کرملین دارای پنج کاخ و چهار کلیسای جامع است که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است.

دیوارهای کرملین و برج های آن توسط طراحان ایتالیایی ساخته شده است و بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق است و در قرن 19 میلادی ساخته شده است و محل اسکان روسای جمهور روسیه است.

گالری و موزه ترتیاکوف بینظیر شهر مسکو

اگر به دنبال یک موزه ی تاریخی و هنری در مسکو هستید ،به گالری یا موزه ترتیاکوف بروید پاول میخایلوویچ ترتیاکوف ،بازرگان روسی ، در سال 1851 توانست با جمع آوری این گالری در طول سال ها این اثر تاریخی و هنری را به نام خود ثبت کند.

باورهای عجیب مردم به کیلومتر صفر شهر مسکو

کیلومتر صفر مکانی در اغلب کشورها در پایتخت هاست که از طریق آن فاصله ی دیگر کشور ها را با کشور مورد نظر می سنجند اما دست قضا بر این شده که در روسیه و مسکو این مکان به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود. مردمی که از این مکان دیدن می کنند عقیده های جالبی دارند.

توریست ها به این مکان می آیند و روی حلقه ی برنزی منتسب به آن می ایستند و آرزو می کنند و سکه ای از سمت شانه ی خود پرتاب می کنند. اگر سکه بر روی این دایره برنزی بیفتد خوشحال می شوند که آرزویشان برآورده می شود. اگر می خواهید به مکان این جاذبه بروید باید به روبروی کلیسای ایبریان بروید و در فاصله ی کمی که از میدان سرخ وجود دارد، از این مکان دیدن کنید.

کلیسای سنت باسیل نماد اصلی شهر مسکو

یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری شهر مسکو و نماد کشور روسیه کلیسای سنت باسیل است که 450 سال قدمت دارد و به دستور ایوان مخوف درقرن 16 و به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستان در میدان سرخ مسکو ساخته شده است.

سنت باسیل شاهکار هنر Art ارتودوکس بحساب می آید و گنبدهای رنگارنگ این کلیسا بسیار اعجاب انگیز است .

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خشونت مامور پلیس راهور تهران در کتک زدن یک راننده! + فیلم کامل

اولین فیلم و عکس از خودسوزی فجیع صبح امروز در تهران

تعقیب راننده فراری با پای پیاده توسط پلیس در تجریش تهران + فیلم

مهسا در پیکان عروس وحید شد / او با مردان عرب سروسری داشت!

آخرین اعترافات راننده لندکروز و ضارب پلیس در شیراز + فیلم

تجاوز پسر 13 ساله به دختر 20 ساله + عکس

دختر 12 ساله قربانی اقدام شرم آور نامزد خواهرش ! + عکس

خرید و فروش شیطان زیبا در تهران + فیلم

من عروس10 روزه هستم!/ کیوان از همان شب عروسی درخواست عجیبی دارد+عکس

درخواست عجیب مرد تهرانی که اصلا بچه دار نمی شد / زن موقتم می گوید از من آبستن شده است!

اعتراف تلخ روسپی 300 هزار تومانی !

تجاوز به زینب 17 ساله در خانه مجردی شرور معروف + فیلم گفتگو با دختر

زن صیغه ای از مردی که عقیم بود، باردار شد! / مرد به دادگاه شکایت کرد

 

 

کدخبر: 413674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟