تکنیک های دور ماندن از بیماری در سفرهای نوروزی

مریض شدن یکی از بدترین اتفاقاتیست که ممکن است در هنگام سفر برای هر کسی روی دهد. اما حتی در هتل های مدرن که همه چیز تمیز به نظر می رسد، باکتری ها می توانند داخل سرویس بهداشتی، فرش و حتی کنترل تلویزیون رشد کنند. باید بدانید که شما نمی توانید در یک مخزن استریل سفر کنید اما می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد باکتری ها را از بین برده و از مریض شدن جلوگیری کنید.

دستان خود را بشویید

سوزان گریفین، بنیان گذارمحصولات بهداشتی و مراقبتی ای او (EO)، می گوید که شستن دست ها با آب و صابون همیشه اولین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر شستن دست ها برایتان مقدور نیست هم باید از محصولات جایگزین استفاده کنید. همیشه چند دستمال ضد عفونی کننده در کیف خود داشته باشید. شما می توانید از این نوع دستمال ها استفاده های زیادی کنید. آنها می توانند علاوه بر تمیز کردن دست ها برای تمیز کردن صندلی و میز هواپیما، کنترل تلویزیون، تلفن و دستگیره ها نیز بسیار مفید و کارآمد باشند.

او همچنین می گوید که داشتن یک ژل ضد عفونی کننده در کیف دستیتان کاربرد بسیار زیادی دارد. شما می توانید پس از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و درهای اتاق و یا دست زدن به دکمه های آسانسور و خودپرداز از ژل ضد عفونی استفاده کنید. برای استفاده از ژل مقداری از آن را روی دست خود بریزید و همه جای دست از جمله بین انگشتانتان و پشت دستانتان را به ژل آغشته کنید. ژل ضد عفونی کننده بسیار زود خشک می شود پس برای استفاده روزمره از آن دچار مشکلی نخواهید داشت.

گزینه دیگری که دارید استفاده از دستمال مرطوب است. شما می توانید از این دستمال ها پس از یک گشت و گذار طولانی و برای تمیز کردن دست ها و پاهای خاکی یا کثیفتان استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که ضد عفونی کردن دست ها به این معنی نیست که همه میکروب ها و مواد مضر مانند سم های باغبانی از بین رفته اند. برای اطلاعات بیشتر دستور العمل محصولی که استفاده می کنید را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آنها دقیقا می توانند تا چه اندازه شما را از شر میکروب ها و باکتری های مضر خلاص کنند.

ضد عفونی کردن سطوح

مطالعات نشان داده است که 81 درصد سطوح اتاق های هتل باکتری های مدفوعی دارند. چیزهای دیگر مثل صندلی هواپیما و میز غذاخوری هم به صورت روزانه تمیز نمی شوند. دستمال های ضد عفونی کننده می توانند به طور موثری دستگیره در، سطوح شیر آلات دستشویی، سینک ظرفشویی و دوش حمام را تمیز کنند، در واقع این دستمال ها به مدت 48 ساعت 99.9 درصد باکتری هایی که روی این سطوح زندگی می کنند را می کشند. اما در نظر داشته باشید که این دستمال ها را به هیچ وجه روی پوست خودتان استفاده نکنید.

سطوح شیشه ای را بشویید

یک حقیقت درباره هتل ها وجود دارد و آن هم این است که برخی هتل ها شیشه های اتاق را پس از هر تخلیه تمیز نمی کنند و تنها به یک دستمال کشیدن سطحی بسنده می کنند. حتما پیش از اینکه در لیوان های شیشه ای و باقی ظروف چیزی بخورید آن ها را در آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و سپس خشک کنید. شما همچنین می توانید ظروف شخصی تان را با خودتان از خانه بیاورید که این کار در عین دردسرهایی که دارد بسیار امن تر است.

دستشویی را تمیز کنید

دستشویی عمومی و سرویس بهداشتی هتل ها به لحاظ بهداشتی می توانند مشکلاتی به وجود بیاورند. حتی اگر یک سرویس بهداشتی بسیار تمیز به نظر برسد بهتر است قبل از استفاده باید آن را تمیز کنید. خصوصا قبل از استفاده از توالت فرنگی چند تکه دستمال روی آن بیاندازید و قبل از ضد عفونی کردن به هیچ چیز دست نزنید.

اما پس از ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی سراغ مکان های دیگر اتاق بروید و با ضد عفونی کننده یا الکل چیزهایی مثل تلفن، دستگیره ها و روی میز ها را تمیز کنید. از مایعات برای تمیز کردن کنترل تلویزیون استفاده نکنید. شما می توانید کنترل را درون یک نایلون انداخته و استفاده کنید و با این کار دستتان دیگر با کنترل برخوردی نخواهد داشت.

کفش هایتان را بپوشید

شما نمی توانید فرش کف اتاق هتل را تمیز کنید، برای همین بهتر است داخل اتاق به هیچ وجه کفش های رو فرشیتان را در نیاورید. همچنین برای سرویس بهداشتی و حمام هم دمپایی مناسب و شخصی به همراه داشته باشید.

رو تختی را دور بیاندازید

اغلب رو تختی های بزرگ دیر به دیر شستوشو می شوند بنابراین، پیشنهاد می کنم از همان ابتدا آنها را تا کرده و کنار بگذارید. علاوه بر آن روی تشک یا خوشخواب ها را بگردید و اطمینان حاصل کنید که علایم لکه یا بید و شپش نداشته باشند. شما نمی توانید تشک ها را عوض کرده و یا حتی آنها را تمیز کنید، به همین دلیل با خودتان ملحفه به همراه داشته باشید تا روی تخت ها بکشید. برخی رو تختی ها هستند که مانند کیسه بوده و می توانید داخل آن بخوابید. اما حتما در نظر داشته باشید که هیچ چیز جلوی شپش را نمی گیرد و اگر علایم شپش را دیدید حتما اتاق یا هتل خود را عوض کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟