خوشمزه ترین نودل را در پکن بخورید

پکن یکی از شهرهای گردشگری آسیا است که به مرکزیت چین، توریست های داخل و خارج از این کشور را سالانه به سمت خود می کشد تا جاذبه هایش را در اختیارشان قرار دهد. ما در این پست می خواهیم به معرفی این مراکز بپردازیم.

بنای کهکشان سوهو پکن

یکی از دیدنی های پکن، بنای کهکشان سوهو پکن است که نباید آن را با بنای پادشاهان اشتباه بگیرید. زاها معمار مشهوری است که این پروژه را در ۳۳۰ هزار متر مربع طراحی کرد. کمپانی سوهو اسپانسری است که مسئولیت ساخت این پروژه را بر عهده گرفت. در این مرکز می توانید بخش های تفریحی و تجاری متعددی مشاهده کنید.

بنای سوهو از ۵ حجم مرتبط ایجاد شده که شبیه به پلکان های در هم تنیده است. معماری سنتی چینی و مدرن آن در حیاط بزرگ این مجموعه به طور کاملا ملموس به چشم می خورد.

شهرممنوعه از دیدنیهای پکن در تور مسافرتی چین :

اگر شنیده اید در یک نقطه ی دنیا یک شهر بزرگ با معماری چوبی وجود دارد باید آن همین شهر ممنوعه در پکن باشد. کار ساخت و ساز این شهر دیدنی ۱۴ سال به طول انجامید. این مکان در واقع ساختمانی به شکل و قالب مستطیل است که در ۷۲ هکتار مساحت ساخته شده است. دروازه های این شهر دو مورد یاد شده که در بخش جنوبی و شمالی آن قرار دارند.

قصر تای حه ،جون حه و قصر بایوحه قصر هایی هستند که در این مکان ساخته شده اند و توریست ها بدان ها علاقه ی بسیاری دارند. هر کدام از این قصر ها نماد چیزی خاص در این شهر مصنوعی چوبی هستند.

پارک جینگشان پکن:

بر فراز یک تپه ی مصنوعی، مکانی دلپذیر وجود دارد که به آن پارک جینگشان می گویند. در این مکان، که به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع می باشد، توریست ها می توانند از طبیعت زیبا لذت ببرند. از مزیت این پارک این است که در مرکزیت شهر پکن واقع شده است.

این پارک زیبا حدود ده قرن پیش ساخته شده و کماکان محل آمد و شد گردشگرانی است که به طبیعت خو دارند. در این پارک زیبا می توانید ۵ قلعه بزرگ مشاهده کنید که هر کدام دارای سقف های طلایی هستند. جالب اینکه در هر قلعه خدایان خود را قرار داده بودند که هر کدام برای یکی از طعم های ترش و شیرین و تند و تلخ و گس، گمارده شده بودند اما خدایان اهالی این منطقه در سال ۱۹۹۰ نابود شده اند. هر چند این پارک و تمام بخش هایش برای دیدار مردم عام و خاص آزاد است اما به شما توصیه می کنیم که به عمارت وان بروید و از آن حتما دیدن کنید.

بادلینگ پکن :

اگر به ۵۰ مایلی شمال غرب پکن بروید می توانید بادلینگ را مشاهده کنید. این مکان بسیار پر بازدید بوده و هر نوع توریستی در آن جا دیده می شود. کار ساخت و ساز بادلینگ به ۵ قرن پیش بر می گردد که سلسله مینگ در این مکان مستقر بوده اند و از دیدنی های تور پکن می باشد .

این دیوار به دلایل مختلف دچار خسران هایی شده که با بازسازی هنوز آن را سر پا نگهداشته اند. از آنجا که تردد در این مکان زیاد بوده یک بزرگراه ایجاد شده تا این مکان را به پکن وصل کند و گردشگران برای تردد آرامش کافی داشته باشند.

معبد لاما :

معبد لاما از جمله مکان های گردشگری قدیمی و با شکوهی است که در سال ۱۹۶۴ میلادی بر پایه ی معماری کهن و جدید پکن در آن زمان ساخته شده که به طور کلی می توان گفت در بر دارنده ی معماری کهن است. رنگ کاشی های کف این مکان زرد و سقف آن قرمز است که هارمونی انرژی بخشی ایجاد کرده است. در این مکان ۵ سالن اصلی قرار دارد که هر کدام از نظر تاریخی و روایتگری دارای داستان خاص خودش است.

برای دیدن مجسمه های بودایی باید به سالن چرخ دارما بروید که در آن جا آیین های جالب مذهبی شان را بر گذار می کنند.

اکواریوم هانگ کان :

آکواریوم هانگ کان همچون بسیاری از آکواریوم های تزیینی دنیا، محل رفت و آمد توریست هایی است که به طبیعت زنده علاقه دارند. وجود چنین جاذبه های گردشگری کمک می کند که در میان جاذبه های تاریخی پکن، توریست ها روحیه جدید پیدا کنند.

در این مکان انواع ماهی های کوچک و درشت نگهداری می شوند که بزرگترین آن ها کوسه های غول پیکر هستند که دیدنشان از نزدیک و پشت شیشه خیلی وهم انگیز است. از طرفی یک باغ وحش نیز در محوطه ی این مکان گردشگری ساخته شده که توریست ها می توانند از آن نیز دیدن کنند. برای دیدن از آکواریوم باید ساعت ۱۱ تا ۳ بعد از ظهر را انتخاب کنید.

رستوران گوانجو چین:

برای میل کردن غذاهای چینی ها می توانید به رستوران گوانجو یکی از رستوران های مشهوری است که در آن می توانید طعم انواع خوراکی های چینی را بچشید. اردک غذای محبوب چینی هاست که به صورت ویژه در این رستوران طبخ می شود. روش پخت خوراکی ها در این مکان کاملا سنتی است.

نودال های خوشمزه در رستوران های پکن :

نودال خوارکی ویژه ی چینی هاست که به صورت نوارهای نازک و بلندی است که از خمیر فطیر ایجاد می شود. از آن جا که این غذا قرن هاست تهیه می شود به عنوان یک جاذبه ی گردشگری تاریخی پکن به شمار می آید.

رستوران های شیالائومن که مکانی فرهنگی است و حالت سنتی دارد مهم ترین چیزی که ارائه می دهد همین نودال های بلند است. رستوران لن لن در کنار طیف وسیعی از غذاهایی که دارد به ارائه ی نودال نیز می پردازد. همچنین رستوران کرسنت مونت به ترشی جات خوش مزه اش مشهور است اما نودال را به طور کاملا ویژه ارائه می کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟