از آفتاب طلایی و دریای فیروزه ای جواهر ترکیه لذت ببرید

یکی از زیباترین شهرهای جنوب غربی کشور ترکیه که در سواحل زیبای مدیترانه قرار دارد ، شهر بندری مارماریس می باشد که در استان موغلا قرار گرفته است. این شهر در بین کوهستان محصور شده است و از شمال به خلیج گکوا و از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با شبه جزیره ی داتچا و از غرب با دریاچه ی کوی جییز ارتباط دارد. مارماریس یکی از مهم ترین مراکز تجمع کشتی ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی است. گردشگران به خاطر آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای و مناظر بی نظیر آن لقب جواهر ترکیه را به مارماریس داده اند. شهر گردشگری مارماریس در مواقعی از سال که توریست داشته باشد دارای جمعیت زیادی است.ساختار شهر از ساختمانهایی سفید رنگ تشکیل شده که گلهای کاغذی بسیار زیبا به آنها شکل و ظاهری زیبا بخشیده است .

از حدود ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد ، سکونت در مارماریس وجود داشته است. ساکنین اولیه ی مارماریس قومی بوده اند که نام رئیس آن ها کار بوده است. نام منطقه کاریا که مشتقی از نام رئیس قبیله بود داده شده است . برکت سواحل دریای اژه و مدیترانه ، این منطقه را جذاب نموده است و بدین جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدنهای بسیاری قرار گرفته است . در تور ترکیه و بازدید از مارماریس می توانید آثار بجای مانده از تمدن های کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور ، پرس ، مقدنیه ، سوریه ، روم ، بیزانس ، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمائید. نام اولیه این شهر فیسکوس بوده است.

بدلیل تاریخی بودن این شهر بسیاری از مناطق دیدنی های مارماریس شامل آثار تاریخی می شود. جاذبه های گردشگری مارماریس عبارتند از :

قلعه مارماریس

قلعه ی مارماریس در دوران اسکندر کبیر و در سال ۱۵۲۲ از طرف سلطان سلیمان عثمانی بازسازی شده و توسعه یافته و تعمیرگردیده است. از بالای قلعه ی مارماریس هنگام روز و همچنین شب می توان مناظر زیبای مارماریس را مشاهده نمود. خرابه های باستانی فیسکس مارماریس را که یک شهر بندری بسیار مهم در منطقه باستانی کاریا بوردا می توان از بالای تپه ایسر در شمال مارماریس مشاهده نمود. دیوار حصارها هنوز هم پابرجاست .در سال ۱۹۷۹، کار مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شد تا به شرایط اولیه اش برگردد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. همان زمانی که این قلعه در بازار Store ساخته شد، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد.

بازار بزرگ

اگر به شهر مارماریس سفر کردید حتما سری به بازار بزرگ آن که دارای ۱۰۰۰ مغازه ی کوچک است بزنید. در این بازار می توانید سوغاتی هایی مانند قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف و کفش و جواهرات و بدلیجات بخرید که اکثراً برندهای واقعی نیستند، ولی بسیار شبیه واقعی بوده و ارزان قیمت می باشند. فروشنده ها اکثراً از شما دعوت می کنند داخل مغازه بروید، ولی اگر مایل نبودید مغازه های بیشتری وجود دارد که می توانید سر قیمت با آنها چانه بزنید.

تور تفریحی با قایق

روزانه صدها قایق کوچک و بزرگ در منطقه بازار و مناطق مختلف مارماریس، از لنگرگاه اصلی عازم دریا می شوند. تورهای روزانه به سمت جزایر و خلیج های کوچک اطراف برنامه ریزی می شوند. جزیره پارادایس (نیمارا) روبروی مارماریس، ترنج، کوملوبوک، چیفتلیک و غار فسفری، محبوب ترین مقاصد تورهای روزانه هستند.

سواحل مارماریس

اکثر پلاژها در ترکیه تمیز و مرتب هستند زیرا دستفروش ها اجازه ی دستفروشی را در پلاژها ندارند و شما در پلاژها دستفروشی نمی بینید. سواحل مارماریس بسیار زیبا و دارای مناظر بکری هستند و کوه های سبز و دریای آبی و آفتاب بسیار دلپذیر چشم شما را نوازش می دهد.

مقبره های باستانی ، ساحل لاک پشت و حمام گل دالیان

دالیان منطقه زیبا و برجسته تاریخی شهر مارماریس است که ساحل زیبای لاک پشت، مقبره های باستانی و حمام گل طبیعی نیز در این منطقه قرار دارند. دالیان یکی از زیباترین مناطق ترکیه و به عنوان یکی از نادرترین مناطق زمین، با شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری می باشد. پس از ورود به دالیان، با قایق های موجود در روخانه می توانید سفری به مناظر زیبای این منطقه منحصر بفرد داشته باشید. ساحل لاک پشت، دارای آب شیرین و شور می باشد که آب شور در یک سو و آب شیرین در سوی دیگر وجود دارد و یکی از بهترین و مشهورترین مکانهای پرورش لاک پشت می باشد و به همین دلیل نیز به نام ساحل لاک پشت معروف شده است.ساحل لاکپشت دومین ساحل و پلاژ بزرگ ترکیه است.

یکی دیگر از جاذبه های این منطقه، مقبره های باستانی می باشند که بسیار زیبا و چشم نواز هستند و متعلق به پادشاه لیکیه باستان است و قدمت آن به قرن ۴ پیش از میلاد میرسد. دیگر جاذبه این منطقه، چشمه های آب گرم و حمام گلی طبیعی دالیان می باشد که خاصیت درمانی بسیاری دارد. قایق تفریحی شما را به بازدید از مقبره های صخره ای پادشاهان و لذت بردن از حمام گل و لای می برد.

آکوا پارک

آکوا پارک یک پارک آبی سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان است . قیمت ها در این پارک بسیار مناسب می باشد و بلیت ها برای بچه های زیر ۵ سال رایگان و برای بچه های زیر ۱۱ سال نیم بها هستند. همه سایبان ها هم رایگان هستند. از این پارک نمای بسیار زیبایی از مارماریس مشخص است.

خلیج کوچک بیزانسی

یکی دیگر از جاذبه های مارماریس خلیج کوچک بیزانسی است که یک خلیج کوچک بسیار زیباست. مناظر زیبای کوه ها و دریا و آّب های زلال و شفاف این خلیج شما را مسحور می کند.

پاموک کاله

پاموک کاله یا پاموک قلعه، یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبای مارماریس است. پاموک کاله، منطقه‌ای پلکانی از جنس سنگ آهک و تراورتن است. پاموک کاله در لغت به معنای قصر پنبه‌ای است. پاموک کاله، بی‌شک جذاب‌ترین جاذبه گردشگری در مارماریس یا حتی ترکیه است. منطقه طبیعی پاموک کاله و شهر افسوس و خانه مریم مقدس از جاذبه های این ناحیه است.

غواصی

غواصی از محبوبترین تفریحات مارماریس است . اگر شما یک غواص با تجربه اید و بخواهید به یک غواصی غیراستاندارد مانند غواصی در شب و … و یا چگونگی عکاسی موفق را در زیر آب یاد بگیرید ، این امکان برای شما وجود دارد. مدرسه غواصی برادران باراکودا با مربیان کاملاً آموزش دیده که بسیار خونگرم هستند به شما در غواصی کمک می کنند. غواصان درجه یک هم برای غواصی به این منطقه می آیند.

محله قدیمی

این محله مکان جالبی در مارماریس است که دور قلعه قرار دارد و دالان ها و پله های مارپیچ به دور ساختمان های قدیمی زیبا و حیاط هایی با درهای قدیمی و خانه های یونانی، همه به شما حس بودن در یونان می دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟