زیباترین معبد سنگی در آسیا/معبد لوط یک مکان مذهبی در بالی

همانطور که می دانید بالی یکی از بخش های مهم در اندونزی است که این منطقه ی آسیایی از قدیم الایام شمه ای از مذاهب را به خود داشته است از این رو معابدی نیز در آن وجود دارد که نشان می دهد مردم این منطقه عبادتگاهی برای خود داشته اند. جایی به نام معبد لوط که بیش از هر چیز سنگ ها نمایانگر آن هستند یکی از مکان های مذهبی بالی به شمار می رود. معبد لوط که در زبان اهالی اینجا، به معنی سرزمین می باشد، واقع در محلی بوده که در آن ادارات دولتی و حکومتی نائب السلطنه رونق داشته است. این معبد در ۲۰ کیلومتری مرکز بالی است. مرکز بالی Denpasar نام دارد.

تخته سنگی که محل این معبد است با جز و مد دریا به زیر آب رفته و سر از آب بر می دارد بنابراین برای رفتن به داخل آن باید با توجه به شرایط جزر و مد به آن داخل شد. جزر و مد های اقیانوسی که میزبان این سنگ است بسیاری از توریست ها را به سمت خود می کشد. نا گفته نماند که این محل مورد علاقه ی عکاسان و علاقمندان به هنر Art عکاسی در سراسر دنیا است.

علت اینکه این تخته سنگ به صورت یک معبد در آمده این است که در قرن ۱۵ ام، یک کشیش در طی سفر خود، به منظور استراحت به این سنگ پناه می برد و شب را در آن سپری می کند و به دلیل آرامش وسکونی که از آن دریافت می کند، آن را محلی مقدس و ارزشمند برای پرستش خدایگان دریا می یابد و از آن پس این مکان مقدس شده و همه گان را به سمت خود می کشاند. این معبد یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دنیا است که به دلیل شرایط قرار گیری در اقیانوس تقریبا بی نظیر است.

در بالی معابد هفت دریا شهرت دارند که در امتداد ساحل ها در این منطقه واقع شده اند. این معبد ها در ساحل های جنوب غربی بالی واقع شده اند. مردم بالی معتقدند که مار بزرگی که مار دریا آن را می نامند از این معبد در مقابل روح های خبیپ محافظت می کند اما کسی تا کنون این مار را ندیده است.

معبد لوط در بالی دارای پوشش سر سبزی است که توریست ها از دیدن آن لذت می برند و هوای مرطوب اطراف معبد موجب می شود که این پوشش همیشه سبز باشد اما به دلیل محدودیت هایی که این تخته سنگ در آب دارد امکان توسعه آن چنان که باید نیست.

قبل از اینکه به این معبد برسید، باید از یک بازار Store بزرگ عبور کنید. این بازار برای فروش انواع سوغاتی های بالی، و پوشاک برپا شده است از این رو، مکانی است که توریست ها به آن سر می زنند و در ضمن خرید های خود سری هم به این معبد می زنند البته اگر شرایط جوی و جزر و مد به آن ها این اجازه را بدهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟