جاذبه های توریستی و زیبا در شرق کانادا

کینگستون ( Kingstone )
شهر کوچک کینگستون را می توان در اونتاریو یافت ، این شهر زیبا و آرام در شمال دریاچه اونتاریو واقع شده است. در قرن 17 ، کینگستون پایتخت کانادا بود و امروز بعنوان یک نقطه خوش منظره در شرق کانادا با معماری زیبا و تاریخی شنیدنی ، شناخته شده است.
خلیج فاندی (Bay of Fundy)
خلیج فاندی یک خلیج بین استان های نیو برونسویک و نوا اسکاتیا است و قسمت کوچکی از آن نیز به ایالت مین می رسد. این خلیج بالاترین دامنه جزر و مد دنیا را دارد به طوری که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این خلیج علاوه بر اینکه بخاطر این جزر و مد بالایش شهرت دارد بلکه سواحل آن نیز در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در هوپ ول راکس ( Hopewell Rocks ) می توانید به زیبایی این تغییر جزر و مد را مشاهده کنید. در هارتلند ( Hartland ) نیز می توانید علاوه بر اینکه طولانی ترین پل Bridgeسرپوشیده جهان را ببینید می توانید از غذاهای دریایی متنوع و تازه رستوران های ساحلی آن نیز بهره مند شوید.
هزار جزیره (Thousand Islands)
درست در مرز بین کشورهای آمریکا و کانادا ، جایی که رودخانه سن لارنس به دریاچه اونتاریو برخورد می کند ، می توانید جزایری که به هزار جزیره شهرت دارند بیابید. این جزایر از جمله محبوب ترین نقاط در کانادا برای فصل تابستان هستند که از بیش از 1700 جزیره که هر یک در قسمتی از آب جدا از هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. اگر فرصت این را داشته باشید که شبی را در کلبه ای در یکی از این جزایر بگذرانید بسیار برایتان دلنشین خواهد بود. افرادی که می خواهند در سفری یکروزه این جزایر را بگردند معمولا تورهایی برگزار می شود که آنها را با قایق برای بازدید به قلعه بولدت (Boldt Castle ) که مهم ترین جاذبه گردشگری هزار جزیره به شمار می روند می برند.
L'Anse aux Meadows
اگر به تاریخ علاقه مند هستید و به شرق کانادا سفر کرده اید ، سفرتان بدون بازدید از منطقه تاریخی ملی L'Anse aux Meadows تکمیل نخواهد شد. این منطقه جاییست که لیف اریکسون بیش از هزار سال پیش در آن مستقر شد و موجب کوچ وایکینگ ها به این منطقه گردید. اگر می خواهید قدمی در تاریخ بزنید و زندگی وایکینگ ها را متصور شوید بازدید از این مراتع می تواند برایتان لذتبخش باشد.
مونترال ( Montreal )
در حالیکه شهر کبک پایتخت کبک است ، مونترال بزرگترین شهر این استان می باشد. بعد از پاریس ، مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان است که همین موجب می شود حال و هوای اروپایی داشته باشد. در شهر قدیمی مونترال ، می توانید جاذبه های تاریخی از جمله موزه قرن 18 رامزای ( Ramezay Museum ) را بیابید. در ویو پورت نیز می توانید مرکز علمی مونترال و برج ساعت مشهور آن را ببینید.
کانال ریدو ( Rideau Canal )
رودخانه اوتاوا و دریاچه اونتاریو از طریق یک کانال به نام کانال ریدو به هم متصل می شوند. این کانال در اوایل قرن 19 ساخته شده است و بیش از 200 کیلومتر طول دارد.در فصل تابستان می توانید با قایق به روی آبهای این کانال به گردش بپردازید و درفصل های سردتر دوچرخه سواری در کنار کانال را تجربه کنید. در فصل زمستان ، قسمتی از کانال ریدو که در اوتاوا قرار گرفته است یخ می بندد و یک زمین اسکی روی یخ 8 کیلومتری ایجاد می کند.
تورنتو ( Toronto )
تورنتو بزرگترین شهر کانادا است ، شهری که بسیاری از گردشگران یا سفرشان را از آنجا شروع می کنند یا در نهایت گردش خود را در آن به اتمام می رسانند. برج CN یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است ، جایی که بازدیدکنندگان با یک آسانسور شیشه ای به بالاترین نقطه شهر می روند و چشم اندازی زیبا از شهر را تماشا می کنند. این شهر پر است از موزه های متنوع ، فروشگاههایی برای گشتن و سواحلی عالی برای آفتاب گرفتن. در فصل تابستان رفتن به سواحل دریاچه اونتاریو و تماشای آبشارها پیشنهاد می شود.
پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park )
علاقه مندان به تماشای طبیعت زیبا و بی نظیر ، در پارک ملی گروس مورن می توانند مناظری خارق العاده از طبیعت را ببینند. گروس مورن نام یک قله در میان رشته کوههای لانگ است که برای کوهنوردان و افرادی که دوست دارند در ارتفاعات به تفریح بپردازند بسیار محبوب است. علاوه بر اینها ، اشکال سنگی عجیب و غیرعادی متعدد ، آبشارهای خروشان و صخره هایی زیبا را نیز می توان در این پارک ملی تماشا کرد.
شهر کبک (Quebec City)
شهر کبک پایتخت استان کبک است که در کرانه رودخانه سن لارنس واقع شده است. شهر کبک دارای یک شهر قدیمی خارق العاده است که قدم زدن در آن باعث می شود احساس کنید در یک شهر اروپایی قدم گذاشته اید تا مقصدی در شمال آمریکا. ساختمان هایی که به سبک فرانسوی ساخته شده اند در سرتاسر شهر قدیمی یافت می شوند ، همچنین چندین بنای جذاب و دیدنی دیگر از جمله کاخ کاخ و کلیسای فرونتناس. Place-Royale یک میدان زیبا و دلفریب است که آن را قلب Heart تپنده شهر می دانند. شهر کبک یکی از شهرهاییست که در زمستان بسیار محبوب می شود. جشن ها و کارناوال های زمستانی متعددی در این شهر برگزار می شود همچنین هتل یخی که هر سال بین ماه ژانویه تا آوریل باز است نیز از جمله جاذبه های زمستانی مشهور شهر کبک محسوب می شود.
آبشار نیاگارا ، اونتاریو (Niagara Falls )
بدون شک یکی از شناخته شده ترین جاذبه ها در آمریکای شمالی آبشارهای نیاگارا است. این آبشارها که در مرز آمریکا و کانادا قرار گرفته اند از شهر اونتاریو در کانادا و نیویورک در آمریکا قابل مشاهده هستند. آبشارهای نیاگارا بعنوان جاذبه ای طبیعی بسیار محبوب و تماشایی هستند ، به طوری که اطراف آن پر از هتل های لوکس و تفریحات شبانه است و همین موجب شده منطقه آبشار نیاگارا به خودی خود یک جاذبه گردشگری باشد. گردشگران می توانند با قایق به نزدیکی این آبشارها بروند و از نزدیک آنها را احساس کنند ، یا با هلیکوپتر به بالای آبشار رفته و آن را از آسمان تماشا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟