سفر به این مناطق جذاب در پاییز

برای گردشگری در پاییز بیشتر از هر چیز سفر به مناطقی جذاب است که دست‌کم یکی از این دو ویژگی را داشته باشند: اول این که جایی برویم که بتوان تنوع رنگ‌های خزان کرده درختان را از سبز روشن و زرد و نارنجی و ارغوانی و قرمز و سرخ در کنار هم تماشا کرد و با تمام وجود از تماشای نقاشی طبیعت لذت برد. بسیاری از جنگل‌ها و دریاچه‌ها و آبگرم‌هایی که اطرافشان جنگلی وجود دارد جزو این دسته‌اند.

دوم این‌که منطقه‌ای باشد که عمدتا در دیگر فصول سال به واسطه سرما یا گرمای زیاد، امکان سفر نداشته باشد و پاییز بهترین زمان برای سفر تلقی شود. بسیاری از کویرها و ریگزارهای ایران که تابستان بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد دارند نیز با این حساب در این فهرست قرار می‌گیرند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر 7 منطقه منتخب که علاوه بر تهران از بسیاری از نواحی مرکزی ایران دسترسی نسبتا مطلوبی دارند و زیبایی و لطافت هزار رنگ پاییز را می‌توان در آنها حس کرد.

جنگل مازیچال

بهشتی به نام مازیچال در ابتدای جاده کلاردشت به عباس‌آباد وجود دارد که پاییز هر سال دنیایی از رنگ‌های شاد پاییزی را در خود تدارک می‌بیند.

منطقه‌ای نسبتا مرتفع و مشرف بر کوه‌های پوشیده با جنگل که وقتی به انتهای آن برسید می‌توانید خط ساحلی دریای مازندران را در صورت مه‌آلود نبودن و صاف بودن آسمان در کیلومترها دورتر تماشا کنید.

از آنجا که هیچ تابلویی در ابتدای جاده خروجی منتهی به جنگل وجود دارد برای پیداکردن جاده ورودی، بهترین کار این است که از اپلیکیشن گوگل مپ استفاده کنید یا از مردم محلی کمک بگیرید.

ابتدای آبان بهترین فرصت است و هر چه به پایان پاییز نزدیک شوید، به علت برف‌گرفتگی مسیر، رانندگی در جنگل کمی دشوار می‌شود.

هر چند در اواخر آبان و اوایل آذر، برگ درختان در مازیچال رنگارنگ‌تر شده است و تماشایش جذاب‌تر است.

در این صورت بهتر است با خودروهای شاسی‌بلند به جنگل بروید، یا تجربه رانندگی در مسیرهای جنگلی شیب‌دار و برف‌گرفته را با زنجیرچرخ داشته باشید.

کویر مصر

روستای مصر که تا دو دهه پیش کمتر کسی نامش را شنیده بود، به لطف برنامه‌های توانمندسازی جوامع محلی و همت ساکنانش، حالا به یکی از پرطرفدارترین مقاصد کویری ایران تبدیل شده است.

این روزها تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ساکنان این روستا که در نزدیک جندق در مسیر جاده دامغان به نایین واقع شده است، به طرق مختلف از مسیر گردشگری و خدمات‌دهی به گردشگران معیشت خود را می‌گذرانند.

ریگزارهای بکر، رمل‌ها و ماسه‌بادی‌های چین‌خورده و بسیار تماشایی و مناظر کم‌نظیر کویری در کنار سکوت و آرامشی که در مناطق دور از شهر نصیب شهرنشینان خسته می‌شود، زیر آسمان بسیار پرستاره‌ای که به قول گردشگران می‌شود شب‌ها ستاره‌هایش را یکی یکی با دست چید از مهم‌ترین جذابیت‌های روستای مصر و همین‌طور فرحزاد و عروسان در نزدیکی‌اش است.گرمای شدید هوا در تابستان و سرمای شدید در زمستان، پاییز را زمان مناسبی برای سفر به مصر می‌کند.

دریاچه شورمست

در مسیر جاده تهران به قائمشهر یا همان جاده فیروزکوه، دنیایی از عجایب گردشگری را می‌توان پیدا کرد. یکی از آنها دریاچه شورمست است که در فاصله‌ای نسبتا کم با جاده قرار گرفته است.

اگر از تهران سفر می‌کنید، در فاصله حدود 3 کیلومتری پل Bridge سفید، می‌توانید تابلوهای خروجی جاده شورمست را پیدا کنید.

با ورود به خروجی جاده و دنبال کردن تابلوهای راهنما، با طی مسافتی در حدود 3 کیلومتر به دریاچه‌ای زیبا می‌رسید که در فصل پاییز در میان انبوهی از درختان رنگارنگ خزان کرده جا خوش کرده است. هر عکسی که اینجا بگیرید به کارت پستالی فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟