9 راه برای جذاب تر شدن سفرهای پاییزه

برای اینکه این اتفاق نیفتد قبل از رفتن چند کار را انجام دهید:
1 . به بچه ها اجازه دهید در بررسی و جستجوی قبل از سفر کمکتان کنند: به بچه ها اجازه دهید مقصدهایی که دوست دارند را روی نقشه پیدا کنند و نشانتان دهند. اینکار علاقه شان رادر طول سفر حفظ میکند.
۲ . با آنها بازی راه بیندازید: به بچه ها بگویید که اطلاعاتی راجع به جاهایی که قرار است بازدید کنید و چیزهایی که انجام بدهید جمع کنند. لیستی درست کنند و در طول سفر کارهای انجام شده را در لیست تیک بزنند..
۳ . یک کیف"سرگرمی" درست کنید: چه با قطار چه با هواپیما و اتومبیل مسافرت میکنید بچه ها باید سرگرم شوند. یک کیف بردارید و وسایل سرگرمی Hobby غیردیجیتال داخل آن بریزید. مثل کتاب، مجله، دفتر نقاشی و اسباب بازی های کوچک.
۴ . جایزه ی ویژه تعیین کنید: اجازه دهید هرکدام از بچه ها یک خوراکی ویژه که در روزهای عادی اجازه ی خوردنش را ندارند از سوپرمارکت انتخاب کنند. به آنها بگویید که اگر در طول سفر خوب رفتار کنند این خوراکی نصیبشان میشود.
۵ . با عکس گرفتن سرگرمشان کنید: به بچه ها یک دوربین دیجیتال کوچک یا اگر ممکن نیست یک دوربین دست دوم بدهید. آنها میتوانند از جاهایی که بازدید میکنید عکس بگیرند.
۶ . دفتر خاطرات سفر: به بچه ها بگویید که راجع به سفر بنویسند و نقاشی کنند. میتوانند این کار را هرروز بعد از بازدیدها بنویسند.
۷ . کارت پستال: چند تا کارت پستال بخرید و با کمک بچه ها آنهارا پرکنید و برای دوستان و خانواده بفرستید. چند تا هم اضافه بخرید تا بعدا در یک دفتر جمع آوریشان کنید.
۸ . سوغاتی: از هرجایی که میبینید و دوست دارید یک سوغاتی کوچک بخرید. ممکن است گران دربیاید ولی میتوانید از چیزهایی مانند نقشه، جاکلیدی، کارت پستال و دیگر چیزهای کوچک تشکیل شوند.
۹ . خاطرات به یادماندنی: بعد از سفر یک آلبوم درست کنید و کارت پستال ها و عکس ها وچیزهای دیگری که در طول سفر جمع آوری کردید را در آن قرار دهید.
با این کارها هم خودتان در طول سفر خسته و بی حوصله نمیشوید و هم کودکانتان از سفر لذت میبرند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟