این منوی بلژیکی را حتما امتحان کنید

 

Waterzاین غذا یک سوپ ماهی خامه ای با تخم مرغ و کره است. ریشه این غذا از شهر خنت شروع شده که در آنجا امپراتوری روم کارل پنجم این غذا را غذای مورد علاقه خود خوانده است. امروز این غذا بیشتر با مرغ درست می شود نه ماهی، اما در هر دو حالت سوپ مانند است.
Sirop de Liège (Luikse Siroop)این غذا یک مربای قهوهای شیرین و غلیظ از ترکیب خرما، سیب و گلابی است. این مربا حتی از نوتلا هم پیشی گرفته است. برای صبحانه می توانید آن را با باگت و برای ناهار می توانید آن را با پنیر ترکیب کنید.
 Tomates aux Crevettes Grisesمیگوهای کوچک خاکستری که به خاویار دریای شمال نیز معروفند در این پیش غذای معروف با مایونزمخلوط می شوند و برای درون سیب زمینی سرد استفاده می شوند.
 Speculoosاین بیسکوییت ملی بلژیک است. شما می توانید این بیسکوییت ها را با بستنی نیز سفارش دهید. این بیسکوییت در اصل برای جشن سنت نیکلاس (6 دسامبر) پخته می شد اما الان در همه جای بلژیک یافت می شود.
Stoempمخلوطی از پوره سیب زمینی و سبزیجات مثل کلم بروکسل، هویج، پیاز و کلم کالی است. معمولا در کنار سوسیس یا گوشت سرو می شود.
 Tarte au Rizظاهر آن شبیه به quiche (شیرینی فرانسوی) است اما مزه آن بسیار شیرین تر است. این شیرینی در اصل از شهر ورویه نزدیک لیژ است و در واقع یک کیک میوه ای که درون آن با فرنی پر شده و با تخم مرغ براق شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟