سیاحت در سرزمین کهن گرجستان

گرجستان یکی از کهن‌ترین کشورهای حوزه قفقاز است، فرهنگ خاص این منطقه و شهرهای مختلف آن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تورهای گرجستان است. در تور تفلیس می‌توان با دیدن بخش قدیمی و چشم‌نواز شهر یکی از زیباترین منطقه‌های توریستی جهان را مشاهده کرد. علاوه بر این در بخش‌های دیگر شهر معماری مدرن و همچنین جاذبه‌های کهن و نوی فراوانی ساخته شده که مسافران را بیش از پیش به خود جذب می‌کند.

به گزارش ویرلن؛ یکی دیگر از عوامل فرهنگی جذاب در گرجستان غذاها و مهم‌تر نان‌های آن است. نان‌هایی که باعث می‌شود مسافران ایرانی یاد وطن را با خود در این کشور همیشه همراه داشته باشند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های در گرجستان غذاست که بسیاری از آن‌ها شبیه غذای ما ایرانیان است.

در کنار این موارد یکی دیگر از مقصدها شهر باتومی است که در قالب تور تفلیس باتومی برگزار می‌شود. باتومی شهری ساحلی و مدرن است که در حاشیه دریای سیاه واقع شده است. بسیاری از مردم جهان به این نقطه از جهان سفر می‌کنند تا از سواحل دریای سیاه استفاده کنند. از جاذبه‌های باتومی دوچرخه سواری در آن است که خط ساحلی می‌تواند لذت آن‌را صد چندان کند.

مجموعه این جذابیت می‌تواند سلیقه‌های مختلف را برای انتخاب این تورها راضی نگهدارد.آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور گرجستان تلاش دارد تا به همراهان خود حداکثر کمک را کند تا پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن بهترین تجربه‌ها را داشته باشند. بدین منظور راهنمای گردشگری مقصدهای مختلف از جمله جاذبه‌های گردشگری گرجستان را در سایت خود فراهم کرده است تا همراهان امکان آشنایی بهتری با مقصد مورد نظر خود داشته باشند.

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین عواملی که عامل سفر ایرانیان به این مقصد است قیمت تورهای آن است. قیمتی که پرداخت آن در توان اکثریت قشر متوسط ایرانی قرار دارد و گاهی حتی با استفاده از تور لحظه آخری گرجستان نیز این امکان برای ایشان بیشتر فراهم می‌شود. اما این ارزانی نسبی قیمت تورهای این مقصد نسبت به سایر مقاصد دلایل متعددی دارد که می‌توان به مواردی اشاره کرد.

نزدیکی مسافت: به واسطه قرار گرفتن این کشور در نزدیکی مرزهای شمالی ایران و همسایگی با ارمنستان، مدت زمان سفر کمی برای ایرانیان صرف خواهد شد و طبیعتا برای اکثریت کسانی که زمان زیادی برای سفر سیاحتی در اختیار ندارند کوتاه بودن فاصله سفر یکی از پارامترهای موثر در انتخاب خواهد بود چون طبیعتا زمان سفر نیز می‌تواند کوتاه‌تر در نظر گرفته شود.

تنوع و تعدد پروازهای مسافرتی: یکی از پر ترافیک‌ترین مقاصدی که از مبدا ایران به آن پرواز صورت می‌گیرد گرجستان است. این امر باعث تنوع در ایرلاین‌های ارائه دهنده این خدمات، تنوع ساعات پروازی و همچنین فراوانی تعداد پروازها، هم قدرت انتخاب را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا وابسته به بودجه و زمان خود دست به انتخاب بزنند و هم رقابت ایجاد شده میان ایرلاین‌ها موجب کاهش هزینه پروازها شود.

تنوع و تعدد اماکن اقامتی: یکی دیگر از ویژگی‌های مقصد گردشگرپذیری نظیر گرجستان آن است که از اماکن اقامتی در سطوح مختلف با درجه‌ی کیفی و قیمت‌های مختلف برخوردار است. وجود تعداد زیاد هتل باعث آن خواهد شد که این اماکن در ارائه خدمات به مشتریان در قیمت و کیفیت در حال رقابت باشند و نهایتا هزینه‌ای که برای مشتریان در نظر گرفته خواهد شد کمتر خواهد بود.

مجموعه‌ی عوامل بالا و عواملی دیگر در کنار یکدیگر می‌توانند هزینه‌های تورهای گرجستان را کاهش دهند. در کنار این موارد بخشی از مسافران با استفاده از تور لحظه آخری گرجستان حتی هزینه‌های خود را بیش از این نیز کاهش می‌دهند. سفرهایی که اگر چه مزیت هزینه کمتر را دارند اما چندان قابلیت برنامه‌ریزی از روزهای قبل را ندارند و بیشتر برای کسانی که امکان تنظیم برنامه‌ی سفر در زمان‌های نزدیک و کوتاه را دارند مناسب است.

مجموعه عوامل بالا و سایر عوامل دیگری باعث استقبال ایرانیان از تور گرجستان شده است و حال باید باز هم صبر کرد تا عید نوروز و آمارهای مرتبط با تور گرجستان نوروز 97 منتشر شود و ببینیم باز این مقصد در کدام رتبه میان سایر مقاصد مورد علاقه ایرانیان قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟