کشف جمجمه تمساح 260 میلیون ساله+ عکس

به گزارش رکنا، جمجمه حیوانی که بیش از ۲۶۰ میلیون سال پیش می‌زیست در موزه‌ای در استرالیا به نمایش گذاشته شد.

موزه استرالیای جنوبی تصویری از Estemmenosuchus mirabilis را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت که با نام " تمساح شاخدار" شناخته می شود، جایی که بینندگان را از سراسر جهان شگفت زده کرده است.

سخنگوی موزه استرالیای جنوبی به نیوزویک گفت: "Estemmenosuchus همه چیزخوار یعنی گیاهخوار و گوشت خوار بوده‌است. آنها حیواناتی با ظاهری دست و پا چلفتی بودند و تا چهار متر رشد می کردند که آنها را به یکی از بزرگترین حیوانات زمان خود تبدیل می‌کرده‌است."

متمایزترین ویژگی تمساح شاخدار، شاخ های گوزن مانند است که اعتقاد بر این است که مانند گوزن نر امروزی از آن در شکار کردن استفاده می‌کرده‌است.

این گونه خونگرم در منطقه پرم روسیه پیدا شد و به بخشی برجسته از نمایشگاه شش انقراض موزه تبدیل شده است.

کشف تمساح عجیب

مسئول این موزه گفت:" شش انقراض که در موزه استرالیای جنوبی نمایش داده می‌شود، پنج انقراض بزرگ را در طول تاریخ زمین بررسی می‌کند و به بحران انقراض کنونی، ششمین انقراض و آنچه که ما می‌توانیم برای کمک به آن انجام دهیم، نگاه می‌کند."

این نمایشگاه که تا ۵ فوریه ۲۰۲۳ برگزار می شود، برخی از بزرگترین شکارچیان هر دوره زمین شناسی را به نمایش می گذارد، ازجمله بازیگرانی در اندازه واقعی از بزرگترین تیرانوسوروس رکس که تا کنون یافت شده است.

در ژانویه ۲۰۲۲، تیمی از دانشمندان دانشگاه هاوایی مطالعه جامعی درباره تنوع زیستی زمین منتشر کردند که از این ایده پشتیبانی می‌کند که ما در حال حاضر در میان یک رویداد ششمین انقراض ناشی از انسان هستیم.

در حالی که برخی از دانشمندان پیشنهاد نمی کنند که جهان در حال تجربه آن است، نویسنده ارشد این مطالعه، رابرت کووی، گفت: "نرخ افزایش چشمگیر انقراض گونه ها و کاهش فراوانی بسیاری از جمعیت های جانوری و گیاهی به خوبی مستند شده است، اما برخی آن را انکار می کنند. این پدیده ها به انقراض دسته جمعی تبدیل می شوند."

این مقاله تخمین زده است که از سال ۱۵۰۰، زمین می تواند بین ۷.۵ تا ۱۳ درصد از ۲ میلیون گونه شناخته شده را از دست داده باشد.

کدخبر: 849574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟