دانستنی های جالب درباره دنیای گربه ها

اطلاعات جالبی راجع به گربه آماده کرده‌ایم که شاید قبلا از آن اطلاعی نداشتید.

به گزارش رکنا ، گربه‌ها در وهله اول حیوانات خانگی محسوب می‌شوند، اما اطلاعات عجیب و غریبی درباره آن‌ها وجود دارد که همه را شگفت زده می‌کند. ما تعدادی از این اطلاعات را برای شما آماده کردیم که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

گربه‌ها وقتی احساس راحتی می‌کنند و اطمینان می‌یابند و حتی وقتی بیمار هستند صدایی شبیه غرغر ایجاد می‌کنند، اما جای تعجب این است که این صدا که اصطلاحا خاراندن نامیده می‌شود، باعث سلامت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها شده و بهبود آن‌ها را تسریع می‌کند.

گربه‌ها از شنوایی قویتری نسبت به سگ‌ها برخوردار هستند و ۲۰۰ گیرنده بویایی دارند که این موضوع آن‌ها را به یکی از بهترین شکارچیان دنیای حیوانات تبدیل می‌کند.

تنفر گربه ها از استحمام

بیشتر گربه‌ها از استحمام متنفر هستند، به استثنای سه زیرگونه بنگالی، مینکون و ترک. برخلاف تصور عمومی، شیر گاو برای گربه‌ها بسیار مضر است، بنابراین باید استفاده از شیر خشک برای گربه اجتناب شود.

در انگلیس و ژاپن، برخلاف بیشتر فرهنگ‌های دیگر، گربه‌های سیاه نژاد خوبی در نظر گرفته می‌شوند. گربه‌های خانگی، موش یا پرنده را می‌گیرند و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنند، با این تصور که آن‌ها به شما شکار می‌آموزند. البته گفتنی است؛ آن‌ها به دلیل گرسنگی اینکار را نمی‌کنند چون گربه خانگی طعمه شکار شده نمی‌خورد.

باکتری مخصوص گربه ها

گربه‌ها حامل یک باکتری به نام Bartonella Hensilica هستند که ممکن است انسان را با تب گربه آلوده کند و علائم آن شامل تورم غدد لنفاوی، برجستگی در محل عفونت و سردرد است. گربه‌ها سه پلک دارند.

گربه فقط می‌تواند فک‌های خود را به بالا و پایین حرکت دهد. بر خلاف انسانی که می‌تواند فک‌ها را به یک طرف حرکت دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟