خطر نابودی گونه‌ های جانوری خراسان جنوبی

به گزارش رکنا ، اکبری مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی گفت: متاسفانه سالانه بیش از ۳ هزار گونه جانوری شامل کل و بز، آهو، قوچ و میش و چند ده هزار قطعه پرنده از جمله کبک، باقرقره و کبوتر طعمه تله‌ های شکارچیان می‌ شوند.

او افزود: خراسان جنوبی با وجود اینکه ۹ درصد مساحت کشور را دارد، اما ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در آن قرار دارد و تنوع زیستگاهی آن شامل تپه‌ های ماسه ای، کوهستان، جنگل‌ های بنه و تالاب‌ ها در دنیا بی نظیر است.

بسیاری از گونه‌ های جانوری هنوز شناخته نشده اند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش محیط بانان تاکنون ۱۸۰ گونه پرنده در خراسان جنوبی شناسایی کرده ایم، اما با توجه به تنوع زیستگاهی استان، هنوز گونه‌ های جانوری ناشناخته‌ ای مانند پرندگان و خزندگان هستند که نتوانسته ایم آن‌ها را شناسایی کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی هوبره را نماد حیات وحش استان دانست و گفت: هوبره یا همان بوقلمون وحشی، گونه بومی کمیاب و در معرض انقراض است که در تمام شهرستان‌ های استان زیستگاه دارد و متاسفانه به کشور‌ های حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌ شود.

اکبری بیان کرد: علاقه شیوخ عرب به شکار هوبره باعث شده تا همه ساله در فصل پاییز و بهار، شکارچیان اقدام به زنده گیری و قاچاق آن کنند.

او افزود: با وجودی که محیط بانان در زیستگاه‌ های حیات وحش با چنگ و دندان تلاش می‌ کنند تا گونه‌ های جانوری را حفظ کنند، اما از مردم و جوامع محلی می‌ خواهیم با ما بیشتر همکاری کنند و هر گونه تحرک شکارچیان را گزارش دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟