دنیای عجیب حیوانات را بیشتر بشناسید

به گزارش رکنا ، دنیای حیوانات ، شگفتی‌های فراوانی دارد که ما از خیلی از آنها بی‌اطلاع هستیم. مثلا آیا می‌دانستید نوعی ستاره دریایی وجود دارد که هرگز نمی‌میرد و پس از قطع شدن عضوی از بدنش یا آسیب دیدن، به جای مردن، شروع می‌کند به جوان شدن تا به مرحله جنینی برسد و سپس دوباره زندگی را از نو آغاز کرده و رشد می‌کند! و جالب‌تر اینکه این چرخه بدون محدودیت می‌تواند تا انتهای جهان ادامه داشته باشد.

اگر مشتاق هستید تا از برخی دیگر از واقعیت‌های شگفت‌آور مربوط به حیوانات آگاه شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۱- ببرها نه تنها موهای راه راه دارند، بلکه پوست بدن آن ها نیز راه راه است. از همه جالب تر اینکه هیچ دو ببری خطوط رنگی بدنشان مشابه همدیگر نیست.

۲- سنجاب های قرمز، قارچ های تازه را از شاخه های درختان آویزان می کنند تا خشک شوند تا در طول روزهای سرد زمستانی از آن ها تغذیه کنند.

۳- جنین های کوسه درون رحم مادر، همدیگر را می خوردند به طوری که در بیشتر مواقع فقط دو جنین در شکم مادر باقی می ماند.

۴- نهنگ های قاتل، گونه ای از دلفین ها هستند. این موضوع غیر قابل باور است، اما واقعیت دارد.

۵- زنبورهای عسل ژاپنی می توانند شکارچیان خود را پخته و بکشند. هنگامی که زنبورهای سرخ به لانه زنبورهای عسل حمله می کنند، آن ها برای دفاع از خود با هم متحد شده و یک فرم توپی را شکل می دهند. باد ناشی از حرکات و بال زدن آن ها دمای داخلی این محیط دایره ای را تا حدی افزایش می دهد که به پخته شدن و مرگ زنبور سرخ می انجامد.

مار با دست و پا را دیده اید؟

۶- گاوها نیز همانند انسان دوستان صمیمی دارند و وقتی از آن ها جدا می شوند، غمگین و تنها خواهند شد. پیرو تحقیقات دانشمندان مشخص شده که میزان تپش قلب گاوها هنگامی که در کنار دوستان صمیمی خود هستند پائین بوده و کمترین میزان استرس را تجربه می کنند.

7- عقاب طلایی و عقاب تاس برای شکار بزهای کوهی، آن ها را از روی صخره کشیده و به پایین پرت می کنند، سپس جسد آن را برداشته و به لانه خود می برند.

8- فیل های ماده پس از رسیدن به بلوغ یائسه می شوند.

9- پنگوئن ها هم زانو دارند. زانوها و پاهای پائینی آن ها در زیر پرهایشان مخفی است.

10- Turritopsis dohrnii نوعی ستاره دریایی با سلول های نامیراست و دانشمندان کشف کرده اند که وقتی آسیبی به این جانور وارد می گردد، روند رشد سنی آن برعکس می شود. به این معنی که با گذشت زمان، جوان و جوان تر می شود تا اینکه به روز اول تولد خود باز می گردد. در این مرحله، دوباره از نو، رشد کرده و شروع به بزرگ شدن می کند.این گونه از ستاره دریایی می تواند تا آخر دنیا به تولید مثل خود ادامه دهد.

11- مدفوع وامبت (جانور کیسه داری شبیه خرس) به شکل مکعب مربع است. این حیوانات با مدفوع خود، قلمروشان را مشخص می کنند و مربعی و صاف بودن آن به جای دایره ای بودن، باعث می شود تا مدفوع در منطقه موردنظر خود باقی بماند.

12- دلفین ها، نهنگ ها و خوک های دریایی (پورپوس) ناف دارند.

13- پرافتخارترین سگ نشان دار تاریخ «سرگینت استابی» نام دارد که در زمان خود به مقام گروهبانی رسید.

۱۴- مارمولک شاخ دار می تواند از چشمان خود خون به بیرون بپاشد.

۱۵- عقاب های تاس تا آخر عمر با یک جفت می مانند.

۱۶- عرق بدن اسب آبی، قرمز رنگ است و اینگونه به نظر می رسد که گویا در حال خون ریزی هستند.

۱۷- آلپاکا (گونه ی اهلی شده ی شتر لاما) می تواند از تنهایی بمیرد.

۱۸- چشمان گوزن شمالی در تابستان طلایی و در طول زمستان آبی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟