سرشماری پستانداران در کرمانشاه از امروز اول آذر

به گزارش رکنا ، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : سرشماری پاییزی پستانداران امسال مانند سال‌های گذشته از اول آذر ماه آغاز شده و احتمالا تا حدود یک ماه ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه این سرشماری در بیش از ۱۰ سایت در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و مناطق آزاد انجام خواهد شد، گفت : این سایت‌ها شامل مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله بوزین و مره‌خیل، قراویز، زلزله‌زرد، قلاجه، پناهگاه حیات وحش بیستون، امروله و دالاخانی و همچنین چند سایت آزاد است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه،افزود: سرشماری پستانداران در تمام مناطقی که تنوع گونه‌های پستانداران در آن‌ها بالا باشد انجام خواهد شد.

ولی زاده با اشاره به پایش تمام گونه‌های شاخص پستانداران در این سرشماری، افزود: کل و بز، قوچ، میش، خرس قهوه‌ای، آهو و گرگ از مهمترین گونه‌هایی هستند که در این سرشماری پایش می‌شوند.

او ادامه داد: در این طرح از ظرفیت محیط بانان، کارشناسان و تجهیزات پیشرفته مانند هلی شات استفاده خواهد شد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از وضعیت مناسب پستانداران و جمعیت آن‌ها در کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه در سرشماری سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد هشت درصدی جمعیت پستانداران را داشتیم.

او گفت: در مرحله بعدی و از اوایل دی ماه نیز سرشماری پرندگان مهاجر در کرمانشاه آغاز خواهد شد .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟