صیادان نباید اره ماهی صید کنند / انقراض اره ماهی‌ها نزدیک است

به گزارش رکنا ، تورج ولی نسب عضو هیات علمی موسسات تحقیقات شیلاتی کشور با اشاره به تغییر اقلیم و آلودگی های نفتی در خلیج فارس، اظهار کرد: افزایش آلودگی های نفتی در خلیج فارس سبب شده است که جمعیت اسب ماهی‌ها که موجودات ریز و حساسی هستند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ذخایر اسب ماهی‌ها تحت فشار و به صورت جدی آسیب دیده است، گفت: علاوه بر این اسب ماهی‌ها و اره ماهی‌ها نیز در حال انقراض هستند و در حال حاضر هیچ آماری از تعداد این گونه ها وجود ندارد، در دو دهه گذشته اره ماهی‌ها به آسانی قابل مشاهده بودند، اما اکنون در طول گشت ها به ندرت یک اره ماهی دیده می شود.

عضو هیات علمی موسسات تحقیقات شیلاتی کشور با اشاره به اینکه نسل اره ماهی‌ها به دلیل آسیب‌های زیست محیطی در حال انقراض است، بیان کرد: اره ماهی‌ها معمولا در دریای عمان و خلیج فارس دیده می‌شوند و معمولا در داخل تور صیادان به دام نمی افتند، صیادان نیز در صورت که اره ماهی در داخل تورشان افتاده باشد باید آن را رها کنند.

ولی نسب تصریح کرد: برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم با اجرا کردن آن ها ذخایر این نوع ماهی‌ها را به مرور زمان احیا کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟